اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آموزش و پرورش هرمزگان رتبه دوم کشوری شد

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: این اداره کل توانسته در شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه دوم کشوری را کسب کند.

آموزش و پرورش هرمزگان رتبه دوم کشوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد قویدل مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: این اداره با دارا بودن ۲۳ منطقه آموزشی و بیش از 453 هزار نفر دانش آموز، 4700 مدرسه و 28هزار نفرپرسنل در حال خدمت به مردم است.

به گفته وی، اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان توانست رتبه دوم کشوری را در شاخص‌های عمومی و اختصاصی در بین ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور گسب کند.

قویدل همچنین عنوان کرد: در دو ساله اخیر ۱۸۰۰ فقره سند املاک و اراضی آموزش و پرورش تحصیل شده و توانستیم بیست و سومین منطقه آموزشی استان را در منطقه لیردف شهرستان جاسک ایجاد و افتتاح کنیم.

راه اندازی فضاهای معطل‌مانده آموزش و پرورش پس از سال ها وقفه فعالیت و راه‌اندازی تنها استخر دانش آموزی استان پس از ۳ سال وقفه و تعمیر و راه‌اندازی مجدد تنها اردوگاه دانش آموزی استان پس از ۱۰ سال وقفه در کنار راه‌اندازی مجدد تنها سینمای دانش آموزی استان پس از پس از ۵ سال وقفه از جمله دیگر کارهای شاخص دو ساله اخیر در آموزش و پرورش هرمزگان است.

قویدل همچنین از راه‌اندازی و فعال سازی کانون فرهنگی تربیتی غدیر بندرعباس پس از ۳ سال وقفه و تعمیر تجهیز و راه اندازی درمانگاه فرهنگیان استان خبر داد و گفت:  بخش های جدید نظیر سونوگرافی، ارتوپدی و... در درمانگاه فرهنگیان نیز به تازگی راه اندازی شده است.

وی از کسب رتبه سوم کشوری در حوزه پژوهش سراهای دانش آموزی از سوی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز خبر داد و تصریح کرد: ساخت ۱۰ سوله ورزشی در قالب طرح طرح سردار شهید سلیمانی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال و احداث بیش از ۳۰ زمین چمن ورزشی مصنوعی در قالب طرح شهید سلیمانی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: با حمایت استاندار هرمزگان تفاهم نامه ایجاد ۱۵ هنرستان و رشته محل جدید به صورت همزمان با همکاری بخش های خصوصی و دولتی در استان  و افزایش هنرستان‌های جوار به  ۲۷ هنرستان انجام گرفته و هنرستان‌های استان اکنون با ۷۰ رشته کاردانش و ۳۰ رشته فنی و حرفه ای  و با 4715 دانش آموز هنرستانی در رتبه سوم کشور آمار دانش آموز هنرستانی قرار دارند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول