اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بهره‌برداری از ۳ طرح آبخیزداری در مهدی‌شهر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدی‌شهر از بهره‌برداری سه طرح آبخیزداری همزمان با هفته دولت خبر داد.

بهره‌برداری از ۳ طرح آبخیزداری در مهدی‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، حیدر واحدی‌مطلق، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدی‌شهر صبح امروز در نشستی از بهره‌برداری سه طرح آبخیزداری همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: برای افتتاح این طرح‌ها افزون بر ۴۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: بند آبخیزداری حوضه آبخیز آسوران-جاشلوبار سنگ و ملات با حجم ۶۹۵ مترمکعب و بند گابیون به حجم ۱۷۶ مترمکعب با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۸۵۶ میلیون ریال ساخته شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدی‌شهر هدف از ساخت این بند را تقویت آب‌های زیرزمینی، مهار سیلاب‌های فصلی، جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ تأسیسات صنعتی و جلوگیری از سیلاب‌های جاده‌ای عنوان کرد و ادامه داد: بندهای سنگ و ملات حوزه چاشم به حجم یک هزار مترمکعب با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال و همچنین بند سنگ و ملات حوزه هیکو (منطقه اطاقسرا و ریزسر) به حجم یک هزار و ۲۷۵ مترمکعب با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال انجام شد.

واحدی‌مطلق با اشاره به افتتاح سه طرح آبخیزداری اظهار کرد: این طرح‌ها به جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل آب سفره‌های زیرزمینی و پیشگیری بروز سیلاب کمک می‌کنند.

وی ضمن بیان اینکه این اقدامات آبخیزداری در حوضه‌های آسوران- جاشلوبار، چاشم و هیکو انجام رسیدند، افزود: برای بهره‌برداری از این تعداد پروژه، اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد ریال صرف شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه این سازه‌های آبخیزداری در مکان‌هایی احداث شدند که همه ساله در فصل بارش مخاطرات بروز سیل را به همراه داشت، بیان کرد: این اقدامات آبخیزداری از بروز خسارت سنگین سیل به اموال، منازل مسکونی و زیرساخت‌های مسکونی پیشگیری می‌کند.

واحدی‌مطلق با بیان اینکه محل تأمین اعتبارات این طرح‌ها از منابع ملی و استانی بوده، تصریح کرد: این اعتبارات در محلی هزینه شدند که امروز از بابت خسارات احتمالی سیلاب‌های فصلی در پایین دست خیالمان راحت است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول