اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

انجام طرح توسعه در 38 بقعه متبرکه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طرح توسعه، نوسازی و تکمیل بقاع متبرکه در ۳۸ بقعه استان در حال انجام است.

انجام طرح توسعه در 38 بقعه متبرکه خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری اظهارداشت: در استان ۱۰ هزار و ۳۲۸ موقوفه و ۲۲ هزار رقبه داریم.

وی به افقی که برای بقاع متبرکه در خراسان جنوبی تدوین شده است اشاره کرد و گفت: بر اساس این برنامه، کمک‌های مردمی و خیران در بقاع جمع‌آوری می شود.

بخشی‌پور بیان داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، 2 هزار و ۴۶ بسته معیشتی به ارزش ۵ میلیارد و ۱۷۳ میلیون ریال از محل کمک خیران در استان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون به ۶۱ زوج جوان و به هیات‌های مذهبی و حوزه‌های علمیه استان در مجموع، ۱۰ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومان کمک شده است.

بخشی‌پور یادآور شد: طی این مدت در زمینه اجرای نیت واقفان در استان  ۱۵ میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان در حوزه‌های مختلف هزینه شد که این میزان نسبت به دو سال ما قبل آن دو برابر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از ثبت ۸۱ مورد وقف جدید در یک سال و نیم گذشته در استان خبر داد و افزود: بیشتر نیازهای روز جامعه موضوع خیرات و مبرات، تامین مسکن مزدوجین و قرآنی و .... است.

بخشی‌پور یادآور شد: بیش از ۴۵ درصد نیات موقوفات در استان مربوط به برگزاری عزاداری‌هاست اما اکنون نیاز جامعه فرق کرده و افراد واقف قبل از تنظیم وقف‌نامه برای اطلاع از این نیازها به مشاوران اوقاف مراجعه کنند.

وی گفت: در زمینه مسابقات قرآنی این دوره از این مسابقات در هشت منطقه هر استان برگزار شد و تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در سطح استان در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به بحث‌های عمرانی در بقاع متبرکه اشاره داشت و خاطرنشان کرد: طرح توسعه، نوسازی و تکمیل بقاع متبرکه در ۳۸ بقعه استان در حال انجام است.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول