اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آغاز برداشت باریجه در ۲۰۰ هکتار از مراتع میامی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی از آغاز برداشت باریجه در سطح ۲۰۰ هکتار در مراتع فرومد و فیروزآباد شهرستان میامی خبر داد.

آغاز برداشت باریجه در ۲۰۰ هکتار از مراتع میامی

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، ابراهیم صادقی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی در پنجمین روز هفته دولت با شعار دولت مردم عدالت؛ شفافیت و مبارزه با فساد اظهار کرد: در طرح مرتع‌داری فرومد و فیروزآباد به مساحت ۲۰۰ هکتار برداشت باریجه توسط مرتع‌داران در حال اجرا است.

وی با اشاره به ارزش محصول این گیاه در زمینه‌های دارویی، بهداشتی و صنعتی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، بر بهره‌برداری اصولی و فنی از این گیاه تأکید کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی اظهار کرد: با حفظ و احیا این گیاه بومی در منطقه می‌توان زمینه‌های اشتغال‌زایی درباره بهره‌برداری و فرآوری آن را فراهم کرد.

صادقی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ با اجرای عملیات بهره‌برداری باریجه شرایط اشتغال، افزایش درآمد بهره‌برداران منابع طبیعی برای مرتع‌داران ایجاد شده است.

به گزارش فارس، شیره باریجه کاربردهای متعدد دارویی، بهداشتی و صنعتی دارد که به صورت خام و بدون فرآوری به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

این محصول جزو گونه‌های مجاز مشروط بوده که بهره‌برداری و حمل آن فقط به صورت طرح بهره‌برداری مصوب و با مجوز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری امکان‌پذیر است.

برداشت باریجه از اوایل تیرماه در شهرستان میامی آغاز می‌شود و تا اواسط شهریورماه ادامه دارد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول