اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

گره‌گشایی از محرومان حاشیه مشهد و تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

فرمانده ناحیه ابوذر مشهد، توزیع بیش از هزار بسته معیشتی، ۲۲ سری جهیزیه، توسعه کارگاههای اشتغال آفرینی و... را بخشی از فعالیت های جهادگران این ناحیه در راستای گره گشایی و اُمیدآفرینی به محرومان حاشیه شهرها تا تسهیل در خدمت رسانی زائران اربعین، برشمرد.

گره‌گشایی از محرومان حاشیه مشهد و تسهیل در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

سرهنگ‌ پاسدار عباس فروزان مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد با تاکید براینکه گره گشایی و امید آفرینی به محرومان حاشیه شهر مشهد در گرو اقدام جهادی میسر است در خصوص فعالیت‌های جهادی ناحیه ابوذر، اظهارکرد: از آغاز سال جاری در چندین مرحله بیش از هزار بسته کمک معیشتی که شامل اقلام اساسی از قبیل روغن، برنج، رب، خرما، ماکارانی و مرغ بوده با همت بسیج سازندگی و حمایت قرارگاه محرومیت زدایی و خیرین بین نیازمندان توزیع شد.

ایجاد و توسعه ۴۲ کارگاه اشتغال آفرینی به کمک تسهیلات قرض الحسنه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر مشهد، ایجاد و توسعه ۴۲ کارگاه اشتغال آفرینی به کمک تسهیلات قرض الحسنه را در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از مشاغل خانگی برشمرد و ادامه داد: در این خصوص شش دستگاه چرخ خیاطی به صورت رایگان به شش خانواده کم برخوردار جهت ایجاد اشتغال زایی در منزل تحویل گردید.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و ضرورت ایجاد گشایش در وضعیت اقتصادی مردم به خصوص قشر محروم و کم برخوردار از اوایل سال جاری تاکنون ۱۰ گروه جهادی جدید راه اندازی و ثبت شده است.

وی در خصوص نقش آفرینی گروه های جهادی ادامه داد: در آستانه سال جدید و ایام نوروز جهادگران گروه جهادی سماح برای ساخت یک باب منزل مسکونی به روستای ژرف شهرستان کلات اعزام شدند و گروه جهادی رسالتی ها در شهرستان بردسکن با ساخت سرویس بهداشتی و خدمات سیم کشی و لوله کشی برای یک خانواده نیازمند که چهار نفر فرزند معلول دارد، امیدآفرینی کردند.

فروزان مهر در ارتباط با گروه جهادی شهید فهمیده گفت: این گروه جهادی از ابتدای سال جاری با رنگ آمیزی ۳ مدرسه و با ساخت سه سرویس بهداشتی برای سه خانواده معسر، مرهمی بر مشکلات این خانواده های نیازمند شدند.

توزیع بیش‌ از ۱۴ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان

وی ادامه داد: گروه جهادی انصار الحسین از اوایل سال تاکنون به صورت هفتگی ۶۰۰ پرس غذای گرم و بیش از هزار قرص نان بین نیازمندان توزیع نموده به طوری که تاکنون بیش‌ از ۱۴ هزار پرس غذای گرم بین نیازمند توزیع کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر، استقرار درمانگاه صلواتی، اعزام تیم های پزشکی، پرداخت هزینه نسخه ۲۲۰ بیمار، ویزیت رایگان، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و افتتاح کارگاه قالیبافی، برگزاری دوره های آموزشی باغبانی، زنبورداری و پرورش گل و گیاهان آپارتمانی، را بخشی از فعالیت های گروه های جهادی در حاشیه شهر مشهد برشمرد که بخش اعظم این خدمات در گره گشایی از خانواده های محروم و کم برخوردار تاثیر به سزایی داشته است.

فروزان مهر اعزام ۳۵ جهادگر از گروه جهادی شهدای گمنام این ناحیه برای خدمت رسانی به زوار مسیر پیاده روی نجف به کربلا در میان بدرقه مردم و مسئولان که با توسل و عرض ارادت به ساحت مقدس امام رضا علیه السلام همراه بود را بخشی از اقدامات جهادی جهادگران این ناحیه از گره گشایی به محرومان حاشیه شهرها تا تسهیل در خدمت رسانی به زائران اربعین، برشمرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول