اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

3100 واحد مسکونی روستایی در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان تا کنون سه هزار و 100 واحد با استفاده از تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر 13 هزار و 950 میلیارد و 950 میلیون ریال تسهیلات بانکی احداث شده و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

3100 واحد مسکونی روستایی در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری شد

فرشید ریاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۲۴۷ واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است که از این تعداد یک هزار و ۶۹۷ واحد بنیاد ساخت بوده و تاکنون از پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی برخوردار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه همچنین احداث ۶ هزار و  ۶۵۰ واحد نیز در سال جاری آغاز خواهد شد، ادامه داد: ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای شهرکرد، فرخشهر و بروجن به صورت بنیاد ساخت و در ۴۵ شهر دیگر استان با واگذاری زمین به متقاضیان در قالب طرح گروه‌ ساخت انجام می‌شود. 

وی افزود: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان تا کنون سه هزار و ۱۰۰ واحد با استفاده از تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۹۵۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی احداث شده و به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

ریاحی اضافه کرد: همچنین ۲ هزار و ۴۰۰ واحد نیز در حال احداث است و عملیات اجرایی مابقی واحدها نیز به پس از تامین اعتبار و ارائه تسهیلات آغاز خواهد شد.

اجرای ۶۹۶ طرح هادی در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری

وی بیان کرد: در ۲ سال اخیر ۶۴ طرح هادی در روستاهای استان تهیه و بازنگری شده و همچنین ۶۹۶ طرح هادی با اعتبار ۲۴۷ میلیارد تومان اجرا شده است و در همین راستا در هفته دولت سال جاری ۴۵ طرح هادی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح و تعداد ۹ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۱۸ میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ۲ سال اخیر هفت هزار و ۹۷۶ جلد سند مالکیت صادر شده که از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۲ جلد سند روستایی و چهار هزار و ۴۷۴ جلد سند شهری است و  ۷۰۹ قطعه زمین به مساحت ۲۱۷ هزار مترمربع به متقاضیان دارای شرایط جهت احداث واحد مسکونی واگذار شده است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول