اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بیش از ۱۵۰۰ محصول در پارک علم و فناوری خراسان رضوی تولید شد

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: این پارک از زمان تشکیل دولت سیزدهم، هزار و ۵۴۵ محصول تولید و روانه بازار کرده است که نسبت به گذشته رشد مناسبی داشته است.

بیش از ۱۵۰۰ محصول در پارک علم و فناوری خراسان رضوی تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود میرزایی شهرابی اظهار کرد: این محصولات با توجه به نگاه خاص دولت و به همت نخبگان ۱۶۱ شرکت دانش بنیان تولید شده و بیشتر در زمینه های فناوری و محصولات پزشکی و صنایع است.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی با توجه به عملکرد مثبت موفق شد، در سال ۱۴۰۱ پارک برگزیده کشور شود که البته این دستاورد با فعالیت شبانه روزی هفت هزار و ۶۰۰ پرسنل میسر شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین این پارک طی ۲ سال اخیر، موفق شد اولین دهکده فناوری کشاورزی و اولین پردیس تخصصی صنایع معدنی کشور را ایجاد و به بهره برداری برساند.

وی عنوان کرد: پارک خراسان رضوی تلاش می کند با هدف توجه به شرکت های نوپا از حالت تک قطبی به چند قطبی و از شکل جزیره‌ای به منظومه ای تبدیل شود تا از این مسیر منجر به رسوخ فناوری به صنایع سنتی کلان کشور و از جمله فولاد شود.

میرزایی با اشاره به یکی دیگر از کارکردهای پارک های علم و فناوری گفت: برنامه ریزی برای گسترش شرکت های دانش بنیان موجب تقویت پدافند غیرعامل در کشور می‌شود که نمونه آن تولید پهبادهای تخصصی در موضوعات مختلف و از جمله دفاعی است.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول