اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

برگزاری پویش همراهان راه نجات اربعین 1402 در پایانه های مرزی خوزستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: پویش همراهان راه نجات اربعین 1402 در پایانه های مرزی استان درحال برگزاری است.

برگزاری پویش همراهان راه نجات اربعین 1402 در پایانه های مرزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فواد غزیعلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای پویش همراهان راه نجات اربعین 1402 با هدف  کمک به جابه‌جایی ایمن زائران، تبیین حماسه عاشورا و ترویج فرهنگ پیاده‌روی اربعین در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه آغاز و در حال برگزاری است.

وی افزود: در این پویش برنامه های فرهنگی از ساعت 20 به مدت دو ساعت در ایستگاه‌های شلمچه و چذابه برگزار و برنامه فرهنگی همچون تعزیه خوانی و شعرخوانی اجرا می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص جابجایی زائران از پایانه‌های مرزی استان گفت: علاوه بر ظرفیت ناوگان عمومی حمل و نقل کشور که در بحث اربعین می‌توان بر روی آن برنامه‌ریزی کرد، از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایعی که در استان ناوگان حمل و نقل دارند استفاده خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: حدود ۳۰۰ دستگاه ظرفیت ناوگان حمل و نقل کارخانه‌ها و صنایع استان است که با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در ایام اربعین از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

غزیعلی ادامه داد: در بحث حمل و نقل، استان‌هایی از جمله کرمان، هرمزگان، تهران، اصفهان، چهارمحال بختیاری، قم و فارس به عنوان استان‌های معین خوزستان مشخص شده‌اند که انتظار داریم این استان‌ها نیز در بحث حمل و نقل کمک کنند.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۳ درصد از زائران کشور از دو مرز شلمچه و چذابه وارد کشور شوند و در این زمینه آمادگی کامل برای حمل و نقل و جابجایی این زائران وجود دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: همچنین آمادگی برای تامین سوخت موردنیاز و زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌رسانی وجود دارد تا زائران در کمترین زمان ممکن به استان‌های خود بازگردانده شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول