اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پاسخ مدیرکل راهداری به اعتراض اهالی «دشت‌روم» با اعلام 2 خبر

مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد به اعتراض اهالی دشتروم پاسخ داد.

پاسخ مدیرکل راهداری به اعتراض اهالی «دشت‌روم» با اعلام 2 خبر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج مردم دهستان دشتروم از توابع شهرستان بویراحمد مدتی هست که از یک موضوع به شدت گلایه‌مند بوده و از استاندار معاون عمرانی و مدیرکل راهداری کهکیلویه و بویراحمد خواستار رفع این مشکل شده‌اند.

قضیه از این قرار است که بعد از جای گذاشتن نیوجرسی یا همان جدا کننده در برخی از جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله در منطقه دشت روم اکنون دسترسی مردم روستاهای این دهستان به قول خودشان بسیار سخت شده است.

آنها می‌گویند برای دسترسی به جاده‌های روستایی باید گاه ۵ تا ۱۰ کیلومتر مسیر را طی کنند تا بتوانند از یک دور برگردان به جاده دسترسی روستای خودشان راهی پیدا کنند.

بعضی‌ها هم در طی چند مدت اخیر با حضور در دفتر معاون عمرانی استاندار تهدید کردند که اگر برای رفع این مشکل کاری نشود خودشان نیوجرسی‌ها را جابجا می‌کنند که البته معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آنها گفت این کار غیرقانونی است.

علی محمد روستا در پاسخ به جمعی از ساکنان دهستان دشت روم چنین گفت که بعد از کار گذاشتن نیوجرسی در جاده‌ها در برخی نقاط تلفات انسانی حتی به صفر رسیده است.

او همچنین خطاب به این عده که خواستار جابجایی نیوجرسی‌ها در محل جاده‌های دسترسی خودشان شده بودند گفت: باید این موضوع در استان ما فرهنگ سازی شود که اگر ۵ کیلومتر راه بیشتری بپیماییم بهتر از این است که تلفات انسانی داشته باشیم/

اما در همین خصوص گلایه مردم دهستان دشت و روم را به اطلاع عابد محمدی مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد رساندیم.

محمدی در پاسخ با خبرنگار فارس در یاسوج در حاشیه برگزاری میز خدمت در محل مصلای نماز جمعه این شهر اظهار کرد: مجموعا بیش از ۳۰ کیلومتر نیوجرسی تاکنون نصب کرده‌ایم هر هفته نیز ۵۰۰ متر نیوجرسی در جاده‌های استان نصب می‌شود.

مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کاهش تلفات انسانی با نصب نیوجرسی در جاده‌های استان گفت: در برخی نقاط به طور کامل تصادفات منجر به فوت که بیشتر با برخورد رخ به رخ صورت می‌گرفت برطرف شد.

وی گفت: برای مثال از سرنجلکل به سمت گندی خوری در جاده اصفهان مشکلات بسیاری داشتیم و اکنون در آن نقطه دیگر خبری از تصادفات مرگبار نیست.

محمدی با بیان اینکه وقتی مشخصات جاده از دو خطه به چهار خطه ارتقا پیدا می‌کند باید جدا کننده رفت و برگشت را تفکیک کرد یادآور شد: متاسفانه در گذشته دور برگردان‌های استاندارد در جاده‌های ما تعریف نشده و این اتفاق نیفتاده بود فقط جاده‌ها تعریض می‌شوند و می‌گویند تحویل راهداری شده است.

وی با بیان این که که باید از نیوجرسی توسط ما بیشتر برای حفاظ کناری جاده‌ها برای جلوگیری از سقوط به پرتگاه استفاده شود گفت: نیوجرسی وسط جاده این از شرح وظایف ما نیست اما ما باید جور دستگاه‌های دیگر را بکشیم.

عابد محمدی با بیان یک دیدگاه غلطی که عده‌ای فکر می‌کنند ایجاد دور برگردان تنها با برداشتن چند نیوجرسی امکان‌پذیر است گفت: باید فضای مانور هم وجود داشته باشد که این البته به تملک زمین هم نیاز دارد هر چند مردم حق دارند به دلیل کارهای انجام نشده و پیش‌بینی‌های صورت نگرفته شاکی باشند.

وی با بیان اینکه قرارداد ساماندهی دور برگردان‌های منطقه دشتروم با مبلغ ۴۰ میلیارد ریال در حال انعقاد است گفت: این طرح در سه نقطه از منطقه دشت روم تعریف شده و در کنار آن تقاطع غیر همسط دلی اولاد علی مومن را در دستور کار داریم طرح این کار در دستور کار قرار گرفته و به مرکز برای تصویب طرح فرستاده شده است.

این مسئول با اعلام این خبر که ساخت دور برگردان‌ها در منطقه دشت روم در حال مناقصه است گفت: اگر پیمانکار انتخاب شود کار انجام خواهد شد اما اکنون تضمین نمی‌دهیم که چه موقع این کار به پایان برسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول