اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

وزیر صمت پای درد دل صنعتگران کرمانشاه نشست

مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان کرمانشاه در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وزیر صمت پای درد دل صنعتگران کرمانشاه نشست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه امروز با حضور عباس علی‌‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدطیب صحرایی استاندار و دیگر اعضا برگزار شد.

در این جلسه که، مدیران اقتصادی استان و مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ استان حضور داشتند؛ مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه، اظهار کرد: براساس سیاست‌ها و اهداف کمی لایحه برنامه هفتم توسعه که رشد ۸.۵ درصدی سالانه در بخش صنعت، نرخ رشد ۱۳ درصدی سالانه در بخش معدن و نرخ رشد ۲۳ درصدی سالانه در بخش غیرنفتی در صادرات را تعریف کرده؛ جهت‌گیری‌های سیاسی را مشخص کردیم.

وی افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیری در بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری با اتکا به شرکت‌های بزرگ، مادر، خوشه‌سازی و تجارت الکترونیک را در قالب یکی از سیاست‌ها عنوان کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌ها برای مشکلات راه‌حل پیدا کنیم.

علی‌آبادی مصرف انرژی در بخش صنعت را غیرمعقول دانست و گفت: میزان ثروتی که خلق می‌شود در برابر انرژی مصرفی چیزی نیست،کمتر صنعتی در کشور داریم که مصرف انرژی آن معقول باشد باید به سمت رقابت‌پذیری و بزرگ شدن پیش رویم.

بحث توسعه زیرساخت‌های پشتیبان در بخش صمت با تأکید بر دیپلماسی تجاری و اقتصادی، اصلاح نظام قیمت‌گذاری و یارانه‌ای در رشته فعالیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری، کاهش تصدی‌گری و... جزء استراتژیکی و راهبردهای وزارت صمت است.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در ادامه این نشست از وزیر صمت خواست، دغدغه مطرح شده از جانب تولیدکنندگان و صنعتگران استان را در هیأت دولت مطرح کنند تا در تصمیم‌گیری نگاه ویژه‌ای به استان داشته باشند.

پایان پیام/پ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول