اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| پاسخ مثبت وزیر به درخواست کارکنان وزارت علوم

برخی کاربران سامانه فارس من درخواست فوق‌العاده ویژه کارمندان را داشتند که وزیر علوم پیرامون این موضوع پاسخ مثبت داد.

فارس من| پاسخ مثبت وزیر به درخواست کارکنان وزارت علوم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من درخواست «افزایش فوق‌العاده ویژه کارمندان دانشگاه‌های وزارت علوم» را دارند. 

این کاربران در پویش خود آورده‌اند: «وزارت علوم تنها سازمان دولتی است که کارمندان آن از افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده ویژه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بی بهره مانده‌اند. این در حالی است که فوق العاده ویژه کارمندان سایر سازمان‌های دولتی اعم از مشمولین خدمات کشوری و سایر آیین‌نامه ها به میزان حداکثر ۵۰ درصد افزایش داشته است و مبلغ ریالی آن نسبت به کارمندان آموزش عالی به مراتب بالاتر است.

ما کارمندان دانشگاه‌های وزارت علوم مراتب اعتراض خود نسبت به این بی‌عدالتی و تبعیض را اعلام داشته و از مقام عالی وزارت علوم، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست عاجل در حل و فصل موضوع فوق‌العاده ویژه کارمندان وزارت علوم را داریم.»

 محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این رابطه گفت: خدمت کردن به مردم در جایگاه کارمند قطعاً از نعمات خداست و عبادتی است که باید شکر آن را به جا آورد.

وی افزود: از نزدیک شاهد آن هستم که کارکنان ستاد وزارت علوم نیز همچون سایر کارکنان دولت علی‌رغم مشکلات اقتصادی و معیشتی لحظه‌ای در خدمت به مردم و پیش بردن برنامه‌های پیشرفت کشور مکث نمی‌کنند که این روحیه جهادی بسی جای تحسین و قدردانی دارد.

زلفی‌گل ادامه داد: تا آنجا که قانون، امکانات و اختیارات اجازه می‌دهد سعی می‌کنیم دغدغه‌های معیشتی همکاران عزیز را در بخش کارمندی برطرف کنیم؛ البته امیدوارم با گشایش‌های اقتصادی که در راه است آسایش و رفاه کارکنان عزیز افزایش یابد.

راهکار عملی وزارت برای تشویق کارکنان

وزیر علوم افزود: با راه‌اندازی سامانه شفافیت توسط اداره کل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی انجام شده، این امکان فراهم است که کارکنان بر اساس عملکرد خود و انجام وظایف محوله توسط مافوق ارزیابی شوند.

زلفی‌گل تاکید کرد: سقف و محدودیتی در تشویق کارکنان نداریم و همه افرادی که به موقع و در زمان مقتضی امور محوله را انجام و  تقاضای ارباب رجوع را پیگیری می‌کنند، می‌توانند مورد تشویق قرار بگیرند.

اعطای پایه تشویقی به کارکنان

وزیر علوم گفت: همانند آنچه برای اعضای هیأت علمی اتفاق افتاد؛ کارکنان آموزش عالی نیز در صورت عملکرد موثر می‌توانند از پایه تشویقی، بین یک تا سه پایه در سال، برخوردار شوند که آیین نامه آن در مرحله نهایی بررسی است.

وی به پیگیری حل مشکل مسکن کارکنان آموزش عالی و اجرایی شدن توافق با وزارت راه و شهرسازی در این باره اشاره کرد و بر پیگیری بیشتر معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع پیرامون این موضوع تاکید کرد.

حمایت بیشتر از دانشگاه‌های حامی کارمند

علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم نیز گفت: توجه به دغدغه‌های معیشتی کارمندان آموزش عالی، سیاست قطعی وزارت علوم در این دوره از مدیریت است و دانشگاه‌هایی که در بخش رفاهی به کارمندان توجه بیشتر کنند، مورد حمایت تشویق و حمایت بیشتر قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تاکیدات و پیگیری‌هایی که معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم برای ارتقای خدمات رفاهی انجام داده است گفت: در همه سفرهای استانی و دیدار با کارکنان مراکز آموزش عالی، وضعیت  خدمات رفاهی را جویا هستم و قریب به اتفاق کارکنان از تغییرات رخ داده در یک سال و نیم اخیر راضی هستند.

کارکنان آموزش عالی از شریف‌ترین و فرهیخته‌ترین کارمندان دولت هستند

خطیبی پذیرش مدرک تحصیل در مقاطع بالاتر و اعطای پایه تشویقی را از موضوعاتی دانست که در هیات امنا در حال تصویب نهایی است و موضوع مسکن را مطالبه جدی کارکنان آموزش عالی ذکر کرد که وزارت علوم به جد پیگیر رفع آن است.

ساخت مسکن  کارکنان در اراضی دانشگاه برای اولین بار در تاریخ آموزش عالی

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: در قالب نهضت ملی مسکن و با توافق با وزارت راه و شهر سازی، برای اولین بار این امکان را داریم که برای کارکنان در اراضی دانشگاه مسکن بسازیم.

وی تاکید کرد: ان‌شالله با اقدامات پیش بینی شده در مرحله اول مشکل مسکن کارکنان فاقد مسکن و سپس سایر کارکنان را حل می‌کنیم اما انجام مراحل اداری چنین کار بزرگی زمان‌بر است و صبوری همکاران را می طلبد.

اختصاص پاداش بهره‌وری به کارکنان

محمد افکانه، مدیرکل پشتیبانی و منابع انسانی نیز با ارائه گزارشی از  اجرای فرآیند ارزیابی عملکرد کارکنان در سال جاری گفت: این ارزیابی با تغییراتی مواجه شد و عملکرد مبتنی بر هدف جایگزین معیارهای قبلی شد.

وی افزود: ماموریت‌های تخصصی کارکنان به آنان ابلاغ و بر اساس تحقق اهداف، کارکنان ارزیابی و نمره ارزیابی گرفتند و این ارزیابی می تواند ملاک ارتقا و انتصاب کارکنان در پست‌های میانی مدیریتی هم باشد.

افکانه تاکید کرد: از امسال، بر اساس ارزیابی عملکرد به افراد حق بهره‌وری اختصاص پیدا می‌کند تا هم سازمان به اهداف مدیریتی خود برسد و هم خدمات کارکنان به شیوه مناسب جبران شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول