اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افتتاح بند ملاتی آبخیزداری در نهاوند

امروز، در سومین روز از هفته دولت در نهاوند یک طرح آبخیزداری در حوزه‌های طبیعی روستاهای ظفرآباد و محمدآباد نهاوند با هدف کنترل سیلاب و تغذیه سفره‌های زیر زمینی پایین دست افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح بند ملاتی آبخیزداری در نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند در سومین روز از هفته دولت یک طرح آبخیزداری در حوزه‌های طبیعی روستاهای ظفرآباد و محمدآباد نهاوند با هدف کنترل سیلاب و تغذیه سفره‌های زیر زمینی پایین دست بعدازظهر امروز با حضور فرماندار و مسؤولان شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند با بیان اینکه این بند ملاتی دارای پنج و نیم متر ارتفاع و ۷۸۲ متر مکعب حجم کار است اظهار کرد: برای تکمیل آن یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی سال گذشته حوزه سد کرخه و کارون هزینه شده است.

 داریوش عباسی  افزود: این اولین باری است که در حوزه آبخیزداری شهرستان از اعتبارات کرخه و کارون استفاده شده و قرار است طبق وعده‌های داده شده در سال جاری چند طرح آبخیزداری دیگر از محل این اعتبارات آغاز و اجرا شود.

وی در خصوص وضعیت اجرای طرح‌های آبخیزداری در این شهرستان گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی یک طرح آبخیزداری دیگر در روستای سهران آغاز و که قرار داد آن با پیمانکار امضا شده به نحوی که تاکنون نزدیک به ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهاوند با تاکید بر اینکه منتظر تخصیص اعتبار این طرح برای ادامه احداث هستیم اضافه کرد: شهرستان نهاوند دارای ۹۰ هزار متر مربع عرصه منابع طبیعی است که تاکنون در ۲۰ درصد از این حوزه‌ طرح‌های آبخیزداری اجرا شده است.

پایان پیام/3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول