اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

اهمیت فعالیت رسانه‌ها در ارائه تصویری مناسب از پیاده‌روی اربعین

کارشناس سواد رسانه‌ گفت: استفاده از ظرفیت‌های تمدنی پیاده‌روی اربعین بسیار اهمیت دارد که باید مورد توجه رسانه‌ها باشد. رسانه‌ها باید مخاطبان خود را در جریان اهمیت‌ها و چرایی‌های فرهنگی و تمدنی آن قرار دهند.

اهمیت فعالیت رسانه‌ها در ارائه تصویری مناسب از پیاده‌روی اربعین

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، معصومه نصیری، کارشناس سواد رسانه‌ای در رابطه با اهمیت سواد رسانه‌ای و نکات مربوط به آن در برنامه سلام تهران گفت: ما در سال‌های گذشته با یک بایکوت شدید و وارونه‌نمایی عجیب توسط رسانه‌های معاند در رابطه با پیاده‌روی اربعین مواجه بوده‌ایم؛ خوشبختانه طی این سال‌ها موفق شدیم وضعیت را تغییر دهیم و شرایط را بهبود ببخشیم. پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم مطهر حضرت امام حسین علیه السلام به تنهایی تمامی نکات رسانه‌ای را در خود دارد و به همین دلیل رسانه‌ها نیازی ندارند برای آن تبلیغ کنند چرا که مردم با عشق خود به انجام این کار اقدام می‌کنند.

اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تمدنی پیاده‌روی اربعین

نصیری ادامه داد: آنچه در دل خود رسانه‌ای است، باعث می‌شود رسانه‌ها تنها نیاز داشته باشند برخی از مؤلفه‌ها را به گوش دیگران برسانند. استفاده از ظرفیت‌های تمدنی پیاده‌روی اربعین بسیار اهمیت دارد که باید مورد توجه رسانه‌ها باشد. رسانه‌ها باید مخاطبان خود را در جریان اهمیت‌ها و چرایی‌های فرهنگی و تمدنی آن قرار دهند. ما با اطلاع‌رسانی به مخاطب می‌توانیم در کنار علاقه‌ای که به مسیر دارد، دانایی مربوط به آن را در اختیارش قرار دهیم. چنین اقداماتی باعث از بین رفتن دوقطبی بودن باورها شود و مقابل رسانه‌های معاند قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه تربیتی رسانه‌ها باید اقداماتی صورت دهند تا زائران پس از سفر خود با رشد و پیشرفت روبه‌رو شوند تا بیشترین استفاده را از پیاده‌روی اربعین داشته باشند. این پیاده‌روی فضای بسیار آماده‌ای است که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم تا زائران و مسلمانان بخواهند با علاقه به پیاده‌روی ادامه دهند. ما باید نمایندگی کنیم تا تصویر یک شیعه امام حسینی علیه‌السلام را ارائه دهیم. خوشبختانه ما همواره در پیاده‌روی اربعین شاهد هماهنگی و برادری زائران با دیگران هستیم. 

استفاده از ظرفیت اربعین برای تبلیغ و انتقال ارزش‌های اسلامی

او اظهار داشت: اتفاقات شکل گرفته در پیاده‌روی اربعین قابلیت این را دارند تا برای روانشناسان، جامعه‌شناسان و دیگر دانشمندان موضوعی مهم برای تحقیق باشند تا آن‌ها بدانند چه اتفاقی موجب همدلی افراد در اربعین می‌شود. ما با پژوهش در این حوزه می‌توانیم آن را به واحد‌های درسی تبدیل کنیم.  ما باید از ظرفیت اربعین برای حوزه تبلیغ و انتقال ارزش‌های اسلامی درست استفاده کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول