اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۳۰ پروژه آبرسانی هدیه دولتی‌ها به خراسان جنوبی

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۳۰ پروژه آبرسانی به مناسبت هفته دولت در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

۳۰ پروژه آبرسانی هدیه دولتی‌ها به خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی دوستی، مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اظهارداشت: ۳۰ پروژه آبرسانی در استان به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به شرایط اضطراری آب شرب شهر طبس طی امسال اشاره کرد و ادامه داد: به واسطه اینکه امسال سد نهرین طبس ورودی آب نداشت این شهر در تابستان دچار تنش می‌شد اما با تدابیر انجام شده از جمله حفر ۸ حلقه چاه که به مرور وارد فاز بهره‌برداری شد تا مردم این شهرستان گرمسیری دچار تنش نشوند.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی با حفر ۱۲۰ حلقه چاه تنش آبی شهرهای بیرجند، نهبندان، قاین و طبس با این که گرم‌ترین تابستان را داشتیم دچار تنش آبی نشدیم.

دوستی با بیان اینکه ۹ درصد مناطق روستایی خراسان جنوبی با مشکل بی‌آبی مواجه هستند، افزود: امسال ۱۳۲ روستای خراسان جنوبی خشک و وارد چرخه آبرسانی سیار روستایی شد که با افزایش ناوگان آبرسانی سیار این مشکل برطرف شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی در ادامه به افزایش ۱۵ برابری جمعیت ساکن روستاهای خراسان جنوبی در ایام عاشورا و تاسوعا و قطعی و ساعتی شدن آب روستاها اشاره کرد و اظهارداشت: این مشکل با آبرسانی سیار جبران شد و در برنامه داریم که سال بعد دچار این مشکل نشویم.

پایان پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول