اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۲۲ هزار زائر در ایلام

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی ایلام گفت: از اولین روز ورود زائران به مرز مهران تاکنون به بیش از ۲۲ هزار نفر خدمات درمانی ارائه شده است.

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۲۲ هزار زائر در ایلام

جاسم محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام صبح شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از اولین روز ورود زائران به مرز مهران تا کنون به بیش از ۲۲ هزار نفر خدمات درمانی ارائه شده است.

وی افزود: از تعداد ذکر شده ۱۹ هزار و ۷۵۷ نفر پس از دریافت خدمات اولیه، به صورت سرپایی ترخیص شده‌اند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: از ۴ هزار و ۱۶۴ مورد تماس به مرکز فوریت پزشکی، ۲ هزار و ۸۷۰ تماس با فوریت‌ های پزشکی گرفته شده و نیازی به فراخوان بالگرد و هواپیما نداشته‌ایم.

وی عنوان کرد: همچنین یک هزار و ۴۲۱ نفر در بخش‌ های اورژانس، ۶۵۷ نفر در بخش‌ های تخصصی و ۱۸۶ نفر نیز در بخش‌ های ویژه بستری شده‌اند و ۴۱۹ مورد عمل جراحی در مراکز درمانی انجام شده است. 

محمدی با اشاره به اینکه ۱۲۵ نفر در حوادث ترافیکی و ۴ هزار و ۳۹ نفر در حوادث غیر ترافیکی مصدوم شده‌اند اعلام کرد: تعداد اعزام آمبولانس‌ها ۹۵۴ مورد بوده و سه هزار و ۳۳۲ نفر به مرکز فوریت‌های پزشکی مراجعه حضوری داشته اند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: تمام افراد مراقبت شده در حوزه بهداشت ۵۷ هزار و ۶۱۲ نفر بوده است، همچنین ۵۱۴ نفر از خادمین موکب‌ دار نیز به طور کامل در زمینه بهداشتی آموزش دیده‌اند. 

محمدی با بیان اینکه در حوزه غذا و دارو نیز تعداد نسخه سرپایی بیماران ۱۱ هزار و ۵۷۲ مورد بوده است، گفت: نسخه بستری ۲ هزار و یک مورد، تعداد موارد نظارت و بازرسی ۱۹ مورد، تعداد پاسخگویی به سوالات و مسائل دارویی ۱۳۲ مورد بوده است. 

وی با اشاره به خدمات بهداشتی ارائه شده در این ایام، اظهار کرد: یک هزار و ۹۶۹ مورد بازدید از اماکن عمومی، موکب‌ها و مواد غذایی و ۵۳ مورد نمونه‌برداری اولیه و مواد غذایی صورت گرفته و همچنین یک هزار و ۵۱۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، معدوم شده و یک هزار و ۳۵۲ مورد مواد غذایی سنجش شده‌اند.

به گزارش خبرگزارس فارس از ایلام، بیش از ۶۰ درصد زائران از مرز مهران تردد کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول