اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دانشجومعلمان چهارمحال و بختیاری با کمبود فضای خوابگاهی روبرو هستند

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به افزایش پذیرش دانشگاه فرهنگیان، با شروع سال تحصیلی ۲۸۸ دانشجومعلم آقا با کمبود فضای خوابگاهی و آموزشی روبرو هستند.

دانشجومعلمان چهارمحال و بختیاری با کمبود فضای خوابگاهی روبرو هستند

ذبیح‌الله کاوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در حال حاضر سه دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر، پردیس شهید رجایی فرخشهر و پردیس بحرالعلوم در چهارمحال و بختیاری برای تربیت معلم وجود دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طبق آمارهای جدید ارائه شده و افزایش ظرفیت، با مشکل کمبود فضای خوابگاهی برای دانشجومعلمان در این پردیس‌ها روبرو هستیم.

وی افزود: مرکز شهید رجایی و بحرالعلوم نیاز به مکانی با ۲۸۸ نفر ظرفیت دارد، پردیس شهید باهنر نیز ۱۶۰ نفر ظرفیت نیاز داشت که با همکاری خوب آموزش و پرورش مدرسه میرداماد برای اسکان دانشجومعلمان خانم در نظر گرفته شد و تا حدودی مشکل برطرف شده است.

کاوه بیان کرد: طبق آخرین آمار در ۲۵ مرداد، ۲۰۱ نفر آقا به پردیس بحرالعلوم داده شد در حالی که تا قبل از بنا این بود آمار پذیرش ۱۰۶ نفر باشد و این افزایش ناگهانی نیازمند ساختمان جدید با امکانات بیشتر است.

وی ادامه داد: ۷۵ درصد افراد پذیرش‌شده بومی هستند و از مناطق دور به مرکز استان می‌آیند که همگی نیاز به خوابگاه دارند و ساختمان‌های فرسوده گذشته دیگر جوابگو نیست.

کاوه اظهار داشت: از سوی دیگر خروجی‌های آموزش و پرورش زیاد است و با سرعت معلمان بازنشسته می‌شوند و وظیفه دانشگاه فرهنگیان تامین معلم است تا خلائی احساس نشود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول