اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

اعضای شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی انتخاب شدند

هفتمین کنگره کانون تربیت اسلامی با شعار «معلم پیشران پیشرفت کشور» برگزار شد و اعضای شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی انتخاب شدند.

اعضای شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی انتخاب شدند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، 
هفتمین کنگره کانون تربیت اسلامی با شعار «معلم پیشران پیشرفت کشور» در مجتمع آموزشی فرهنگی آتیه در تهران با حضور نمایندگان اعضای کانون‌های تربیت اسلامی سراسر کشور در تهران برای انتخاب اعضای شورای مرکزی برگزار شد.

بعد از شمارش آرا، ۲۱ نفر اول به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی و ۵ نفر بعدی عضو علی البدل انتخاب شدند همچنین در لیست بازرسین نیز ۳ نفر اول عضو اصلی و دو نفر بعدی عضو علی البدل انتخاب شدند.

بر این اساس محمود فرشیدی، رویا جهاندوست، حسین احمدی، مرضیه مسکرزاده، سید نصرت‌الله فاضلی، حسین صفری، امیرحسین پوربخشی، سید محمد موسوی، جبار کوچکی‌نژاد، علیرضا کربلایی، میرزاعلی سالاروند، محمدامین مظلوم، یحیی ولایتی، محسن لشنی، مجید عابدی، محمد پاک‌سرشت، حسین پاک‌سرشت، مهدی اسماعیلی، ابراهیم اعتصام، رضا رحیم‌پور و اعظم موخواه به عنوان اعضای شورای مرکزی دوره هفتم کانون تربیت اسلامی انتخاب شدند. 

رضا نجفی، وجیه‌الله پرویزی، لطف‌الله مهدوی، علی مهدوی، محمد امانی مهر به عنوان اعضای علی البدل دوره هفتم کانون تربیت اسلامی، غلامرضا عسکری، حمید اسماعیلی و موسی تاجیک به عنوان بازرسان دوره هفتم کانون تربیت اسلامی و علی پورسلطانی و حسین بیکدلی به عنوان اعضای علی البدل بازرس دوره هفتم کانون تربیت اسلامی انتخاب شدند. 

در پیام رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش به هفتمین کنگره کانون تربیت اسلامی آمده است: برگزاری هفتمین مجمع عمومی کانون تربیت اسلامی در آغازین روز هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌دارم؛ دو معلم وارسته و دو یار خاکی به افلاک پیوسته، بصیران نظام تعلیم و تربیت و مفسران واقعی «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه» (سوره احزاب/23) که علی‌وار با خدای خود عهد بستند و این عهدنامه را با سرخی خون همیشه جاری‌شان مهر نمودند و چه بسا در لحظه عروج، زمزمه «فزت و رب‌الکعبه» بر لب داشتند.

زمزمه‌ای که مهابتش کوه‌ها را به لرزه انداخت و صلابتش آسمان‌ها را به دلهره، زمزمه‌ای که مسجد کوفه را به سجده‌گاه ملائک تبدیل کرد و سطوت و برندگی ذوالفقار، دل تاریخ را جسورانه شکافت، به پیش رفت و الهام بخش و امدادرسان شیعان شد تا آنان را به مرتبه و جایگاه بی بدیل «السابقون السابقون» (سوره واقعه 10) رهنمون شود.

مجاهدانی چون رجایی و باهنر، اولین معماران نظام تعلیم و تربیت اسلامی بعد از پیروزی انقلاب که برای آبادانی و احیای نظام تعلیم و تربیت کشور، صادقانه تلاش کردند، آن را جانی دوباره بخشیدند و تاج عزت بر سرش نهادند. بزرگانی که پس از شهادت، برکت نامشان و فروغ آثارشان، علی‌رغم فراز و نشیبهای فراوان، درخت تنومند نظام تعلیم و تربیت را آبیاری نموده تا به ثمر بنشیند.

شهید باهنر، مؤسس نهاد تاثیرگذار امور تربیتی در دل آموزش و پرور رسمی یا بهتر بگویم، بنیان‌گذار کانون تربیت اسلامی به شمار می‌رود. کانونی که بزرگ مردان و بزرگ زنان زیادی را در دل خود پروراند تا مشعل‌داران تربیت اسلامی باشند و با زدودن زنگار و تاریکی جهل و نادانی، فرزندان جامعه اسلامی را به سر منزل مقصود برسانند.

در بخشی دیگر از این پیام ضمن قدردانی از تلاش‌های محمود فرشیدی مؤسس کانون تربیت اسلامی، آمده است: آقای فرشیدی از روزی که ابلاغ راهبری تعلیم و تربیت استان کرمان را از دست مبارک شهید باهنر دریافت نمودند تا به همین امروز، لحظه‌ای از اهتمام به تربیت اسلامی فروگذار نبوده و این مهم را به سعه صدر، تدبیر، تعهد و درایت عهده‌دار شده و به انجام رسانیده‌اند.

کانون تربیت اسلامی همان‌گونه که از عنوانش پیداست، تعالی تربیت را مدنظر داشته و با محوریت اصالت تربیت، می‌کوشند تا این گنجینه فاخر بس ارزشمند را از هر گونه گزندی مصون بدارد. علاقه‌مندان تعلیم و تربیت، کشور تلاش‌های ستودنی و متعهدانه کانون تربیت اسلامی را در راستای تقویت جایگاه امور تربیتی آن هم در اوج مهجوریت آن، هیچ وقت از یاد نخواهد برد.

این کانون با برخورداری از ظرفیت عظیمی از پیشکسوتان، نخبگان و جوانانی آگاه و مستعد از فرهنگیان عزیز، یکی از ذخایر و پشتوانه‌ها مهم مردمی در پایش و تقویت نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور و جزو تشکل‌های درونی جامعه بزرگ فرهنگیان است که در حوزه گفتمانی و تربیت نیروهای متعهد و کارآمد، همواره یاری‌رسان بی‌منت آموزش و پرورش بوده است.

اینجانب با باوری عمیق به این معنا که نهاد مقدس آموزش و پرورش با مأموریت بسیار خطیر و پربهای آن، مسیری طولانی و آکنده از مشکلات پیش‌رو دارد و طی این مسیر بدون همراهی نخبگان، متخصصان و دغدغه‌مندان حوزه تعلیم و تربیت و نهادهای مردمی ژرف اندیش میسر نمی‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول