اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اسماعیلی: ۵۰۰ پروژه مهم فرهنگی درحال اجرا است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۵۰۰ پروژه فرهنگی در دست اجرا وجود دارد که بخش مهمی از آنها را طی دو سال اخیر به سرانجام رسانده‌ایم.

اسماعیلی: ۵۰۰ پروژه مهم فرهنگی درحال اجرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حاشیه بازدید از ساختمان نیمه تمام کتابخانه مرکزی بندرعباس اظهارداشت: هفته دولت فرصت خوبی برای تجلیل و تقدیر از همکارانی است که در استان هرمزگان از هیچ تلاشی برای انجام امور فرهنگی فروگذار نکردند به همین مناسبت به هرمزگان آمدیم تا از همکاران فعال فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کنیم.

وی افزود: نهضت بزرگ کتابخانه‌سازی در کشور راه افتاده است که برای کشور مفید فایده بوده و کتابخانه‌های مهمی در کشور ایجاد کرده است، برنامه برای افتتاح کتابخانه‌های مناسب در هرمزگان نیز وجود دارد و پس از جمع بندی برنامه این سفر به اتفاق استاندار هرمزگان به توافقات خوبی خواهیم رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در استان هرمزگان ظرفیت‌های خوبی برای رشد فرهنگ و هنر وجود دارد و همچنین کمک مجموعه‌ها و نهادهای نظامی و صنعتی روند خوبی را طی می‌کند به طوری که در سفر چند هفته پیش به جاسک به کمک این نهادها یک سینما و مرکز فرهنگی و هنری افتتاح شد اما با توجه به عقب ماندگی تاریخی شهرستان‌ها در فرهنگ و هنر می‌طلبد تلاش‌ها برای مرتفع ساختن این عقب ماندگی بیش از پیش شود.

اسماعیلی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۰ پروژه فرهنگی در دست اجرا وجود دارد که بخش مهمی از آن را طی دو ساله به سرانجام رسانده‌ایم، خصوصاً در افتتاح مجتمع‌های فرهنگی و هنری که در همین هفته دولت تعدادی از آنها به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: با حمایت مجلس شورای اسلامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلاب بودجه‌ای رخ داد به طوری که یک درصد از بودجه سازمان‌ها در اختیار کارگروهی در وزارت فرهنگ و ارشاد برای توسعه فرهنگی قرار می‌گیرد که در نوع خود باعث پیشرفت برنامه‌های فرهنگی در کشور خواهد شد.

هدیه رئیس جمهور به خبرنگاران ۵ برابر شد

اسماعیلی با اشاره به هدیه‌ی روز خبرنگار رئیس جمهور، تصریح‌کرد: این هدیه توسط رئیس جمهور ۵ برابر شده است و به همه‌ی خبرنگاران تعلق خواهد گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول