اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«عشق آباد» میزبان رایزنی‌های سیاسی ترکمنستان و فلسطین

رایزنی‌های سیاسی ترکمنستان و فلسطین در محل وزارت امور خارجه و تحت ریاست رؤسای نهادهای دیپلماتیک دو کشور در شهر عشق آباد برگزار شد.

«عشق آباد» میزبان رایزنی‌های سیاسی ترکمنستان و فلسطین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رایزنی‌های سیاسی ترکمنستان و فلسطین به ریاست «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان «ریاض المالکی» وزرای امور خارجه دولت خودگردان فلسطین برگزار شد.

در این رایزنی‌ها وضعیت موجود و چشم‌انداز گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه و سایر حوزه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

سران نهادهای دیپلماتیک ترکمنستان و فلسطین با خرسندی ضمن اشاره به توسعه موثر همکاری‌های دوجانبه سودمند، برگزاری رایزنی‌های سیاسی جاری را یکی از سازوکارهای مهمی در پیشبرد مشارکت همه جانبه دو کشور عنوان و بر اهمیت سازماندهی تماس‌ها در سطوح بالا و عالی تاکید کردند.

در ادامه این مذاکرات همچنین بر اثربخشی سازوکار رایزنی‌های مشترک برای تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف همکاری و همچنین نقش رایزنی‌های سیاسی در توسعه روابط در بسترهای سازمان‌های بین‌المللی تاثیرگذار، تاکید شد.

در جریان این رایزنی‌های سیاسی طرف ترکمنی پیشنهاد برگزاری شورای بازرگانی دو کشور با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی و دولتی به منظور ایجاد روابط جدید و بررسی تعاملات دوجانبه را ارائه کرد.

در بخش دیگر این مذاکرات بر اهمیت گسترش روابط در زمینه فرهنگ و بشردوستانه تاکید و در خصوص همکاری در حوزه علم، بهداشت و آموزش و پرورش تبادل نظر شد.

در پایان این مذاکرات بر لزوم تداوم رایزنی‌ها در سطوح وزرا، معاونان و روسای ادارات وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور در زمینه‌های مختلف امیدوارکننده فعالیت به منظور توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه تاکید شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول