اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در گیلان توسط استاندار

استاندار گیلان در خطبه‌های نماز جمعه رشت، خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته در گیلان را تشریح کرد.

تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم در گیلان توسط استاندار

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره بر ممنوعیت واردات برنج تا ۴ ماه آینده در راستای حمایت از کشاورزان اظهار کرد: در راستای حمایت از مسکن تاکنون ۲ هزار و ۶۴ واحد مسکونی تحویل شده و بالغ بر ۲۵ هزار واحد در بخش‌های مختلف اعم از نهضت ملی، طرح‌های حمایتی و بازآفرینی در حال ساخت است. 

وی با بیان اینکه ۳۱۹ عرصه سرمایه‌گذاری در گیلان شناسایی و ۲۱۶ مجوز بی‌نام صادر شده است، گفت: سال گذشته ۶۲۷ واحد صنعتی، کشاورزی و گردشگری در گیلان راه اندازی شد و طی ۲ سال گذشته ۲۲۲ واحد در استان احیاء و ۱۱۸ درصد از تعهد اشتغال نیز مهیا گردید 

استاندار گیلان با اشاره به نرخ بیکاری استان گیلان بیان کرد: نرخ بیکاری گیلان ۶.۱ دهم درصد و پایین‌تر از میانگین کشوری است و مشارکت اقتصادی در گیلان بیش از ۴۷ درصد و بیشتر از میانگین کشوری می‌باشد. 

عباسی نرخ تورم در استان را ۴۵ درصد و کمتر از میانگین کشوری دانست و افزود: در هفته دولت یک‌هزار و ۳۶۰ پروژه با ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست افتتاح است. 

به گفته نماینده عالی دولت در استان گیلان، ایران جزو کشورهای برتر دنیا در زمینه پژوهش سلول‌های بنیادی بوده و دارای رتبه چهارم در تولید علم نانو و جزو ۱۰ قدرت برتر موشکی و پنج قدرت برتر پهپاد جهان و جزو ۱۰ کشور سازنده ماهواره و نیز اختراعات است. 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری نزدیک قله هستیم خستگی و ناامیدی ممنوع است، بیان کرد: ترافیک دیپلماتیک نشان از موفقیت‌های دستگاه دیپلماسی و نویدبخش آینده‌ای درخشان است. 

عباسی با اشاره به پیوستن ایران به شانگهای و بریکس افزود: دولت بعد از چند سال توانست در شانگهای عضو ناظر شود و عضو کشورهای اقتصادی نوظهور قرار گیرد که نشان از قدرت ایران اسلامی دارد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول