اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کاهش تدریجی نرخ بیکاری تا رشد سرمایه گذاری در بیان وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد گفت:چهار فصل پیاپی است که نرخ بیکاری کشور به تدریج رو به کاهش است و به 8.2 درصد رسیده است و همچنین در حال حاضر شاهد رشد 6.7 درصدی سرمایه‌گذاری در کشور هستیم.

کاهش تدریجی نرخ بیکاری تا رشد سرمایه گذاری در بیان وزیر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیداحسان خاندوزی عصر امروز در جمع مردم اراک اظهار کرد: اوایل دهه ۹۰، دهه‌ای بود که بسیاری از فرصت‌ها از دست رفت و اقتصاد به نحوی در شرایط تعطیلی به سر برد، اواخر دهه نیز کم شدن رشد تولید و درآمد و در مقابل افزایش تورم فشار زیادی به مردم وارد کرد.

وی افزود: دولت سیزدهم در حالی فعالیت خود را شروع کرد که کسری بودجه زیادی داشت، منابعی که مجلس در اختیار دولت گذاشته بود در همان ۶ ماه اول مصرف شده بود، خزانه ۵۰ هزار میلیارد بدهی داشت، برخی مسوولین دولت قبل که هنوز در دولت سیزدهم مسوولیت داشتند اذعان می‌کردند که کشور دچار تورم ۳ رقمی می‌شود و نمی‌توانید از عهده کار برآیید.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: شرایط تحریم خارجی که تا امروز هم ادامه دارد، مسائل داخلی مانند اغتشاشات سال گذشته هم فشارهایی بود که وارد می‌شد، اما دولت مصمم بود و موفق شد قدمهای مثبتی بردارد.

خاندوزی با بیان اینکه دشمنان انقلاب جنگ ارزی با کشور راه انداخته بودند، تا دولت مردمی سیزدهم را زمین بزنند، ادامه داد:‌دولت با هر کشوری که توافقات مالی انجام می‌داد از سمت آمریکا فشار وارد می‌شد و توافق را نقض می‌کرد، با مدیر بانک مرکری عراق توافق شد که بلافاصله با فشار آمریکایی ها مدیر بانک عوض شد تا مانع تحقق توافق شود.

وی تصریح کرد: دشمنان همه مسیرها را بستند تا به دولت سیزدهم فشار آورند و قصد داشتند آن را ناتوان جلوه دهند اما به همت دولت و صبر مردم دشمنان ناکام ماندند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه علیرغم اینکه موضوعاتی تورمی وجود داشت، اما موفقیت‌هایی نیز کسب شد، موتور خاموش تولید و رشد اقتصادی مجدد روشن شد، تاکید کرد: چهارفصل پیاپی نرخ بیکاری کاهش پیدا کرد و به ۸‌.۲ درصد رسید، سرمایه گذاری‌ها نیز که مدتی معطل خارجی‌ها بود در دو سال گذشته افزایش پیدا کرد.

خاندوزی با اشاره به رشد ۶.۷ درصدی سرمایه‌گذاری تصریح کرد: پیمان شانگهای و بریکس نیز محقق شد و ایران به عنوان یکی از اعضا به رسمیت شناخته شد، دستاوردهایی که برخی تصور نمی‌کردند، در کشور صورت گرفت.

وی با بیان اینکه  در دولت سیزدهم، نرخ رشد اقتصادی صفر و منفی در سال ۱۴۰۰ به بیش از چهار درصد و سال ۱۴۰۱ بالغ بر چهار درصد رشد کرد ادامه داد: چهار فصل پیاپی است که نرخ بیکاری کشور به تدریج رو به کاهش است و به 8.2 درصد رسیده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی از رشد 6.7 درصدی سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: با اقدامات دولت صادرات غیرنفتی کشور سال گذشته رکورد زد.

خاندوزی  تاکید کرد: باید تلاش شود در حوزه فشارهای مردم قدرت خرید خانوارها افزایش یابد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول