اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

بانوان زینبی پای کار زائران حسینی‌ در کربلا+ عکس

بانوان زینبی بانوان یزدی رهرو حضرت زینب(س) همزمان با برگزاری همایش جهانی اربعین در کربلای معلی آماده خدمت رسانی به زائران شدند.

بانوان زینبی پای کار زائران حسینی‌ در کربلا+ عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از کربلای معلی، بانوان ایرانی که همیشه حضور برجسته‌ای در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی داشته و سهم بسزایی در رقم خوردن وقایع مختلف داشته‌اند، این بار نیز از غافله دوستداران حسین(ع) عقب نمانده و در برگزاری همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی نقش پررنگی را ایفا نموده و خدمت رسانی را به زائران را افتخاری بزرگ می‌دانند.

بانوان یزدی در قالب موکب الغدیر از مدت‌ها قبل در تدارک خدمت رسانی به زائران اربعین بوده و از همین رو با جذب خادمان افتخاری و ساماندهی این نیروها، اقداماتی از جمله تهیه بالشت، تهیه و خریداری دارو، دوخت روکش رختخواب، تهیه مواد اولیه جهت طبخ غذا، تأمین وسایل و تجهیزات مورد نیاز موکب، جمع آوری کمک‌های اهدایی جهت سرویس سرمایشی، نظافت محل استقرار زائران در کربلا و آماده سازی محل پذیرایی، پذیرش زائران و ... را انجام داده‌اند.

رقیه کفیل‌الناس، مسئول اجرایی موکب بانوان خادمین الغدیر در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس به کربلای معلی، اظهار کرد: موکب بانوان خادمین الغدیر استان یزد از سال۱۳۹۶ راه‌اندازی شده و به لطف میزبان اصلی این همایش که حضرت زینب(س) است توانسته در سالهای گذشته و امسال درخدمت زائرین اباعبدالله (ع) باشد.

وی افزود: از روز ۲۷ مرداد ماه یک تیم ۱۰ نفره متشکل از بانوان خادم در کنار برادران به کربلا اعزام شده، با سختی‌های فراوان و کار در گرمای طاقت فرسای شهر کربلا؛ اما با شوقی وصف ناشدنی در شارع العباس کنار جسرالعباس عمود ۱۴۲۲ در مکان معروف به باغ حاج حسن، موکب خواهران خادمین الغدیر را برپا کردند.

کفیل الناس گفت: بخش بانوان موکب الغدیر در حال حاضر روزانه بین هزار تا دو هزار ۵۰۰ زائر را میزبانی کرده و خدماتی از جمله استراحت و اسکان، حمام، سرویس بهداشتی، خدمات پزشکی و درمان، غذا، شارژ موبایل و امانت داری را ارائه می‌کند.

موکب الغدیر استان یزد با حضور غریب به ۲۰۰ خادم، تا روز ۲۲ صفر به صورت شبانه روزی پذیرش زائران را انجام می‌دهد.

پایان پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول