اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

خرید تضمینی گندم در دولت مردمی به ۱۰ میلیون تُن رسیده

وزیر دادگستری گفت:به همت دولت مردمی موضوع خرید تضمینی گندم از کشاورزان در دستور کار دولت قرار گرفته است. در دولت قبلی خرید گندم ۵ میلیون تُن بوده است اما در دولت سیزدهم به ۱۰ میلیون تُن افزایش یافته است.

خرید تضمینی گندم در دولت مردمی به ۱۰ میلیون تُن رسیده

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری امروز با حضور در نماز جمعه قم، اظهار کرد: هفته دولت فرصتی شد تا امروز در خدمت شما مردم مومن و انقلابی قم باشم و بخشی از اقدامات دولت خدوم و مردمی سیزدهم را خدمت شما تشریح کنم. 

وی ادامه داد: همانطور که مستحضر هستید وزارت دادگستری کار مشخص و معینی ندارد بلکه رابطی بین قوه قضاییه و دولت محسوب می‌شود. در این مدت سعی کردیم اتحاد و تعامل بین ۲ قوه را به حداکثر برسانیم. 

وزیر دادگستری تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی امروز تعامل خوبی بین قوه قضاییه و دولت برقرار شده که در تاریخ بی‌سابقه است. 

رحیمی عنوان کرد: این تعامل نه تنها در کشور بلکه در استان قم نیز به صورت محسوس قابل مشاهده است. نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، رئیس دادگستری استان و استاندار قم جلساتی را برای بررسی و حل مشکلات مردم برگزار می‌کنند. 

وزیر دادگستری در ادامه در تشریح یکی از اقدامات مهم وزارت دادگستری در یک سال اخیر، بیان کرد: براساس قانونی که در کشور ما حکم فرماست، مرجع ملی پیگیری حقوق کودک برعهده وزارت دادگستری است. 

وی افزود: همانطور که مستحضر هستید قانون قبول فرزندخواندگی در کشور ما بسیار سخت و پیچیده بود که هرکسی از عهده آن نمی‌توانست بربیاید. 

رحیمی ابراز کرد: برای تسهیل این موضوع، وزارت دادگستری در سال ۱۴۰۱ به اصلاح آیین‌نامه فرزند خواندگی با مشارکت مجلس شورای اسلامی پرداخت.

وی اشاره کرد: براساس قانون جدید بهزیستی می‌تواند با نظارت خود کودک بدسرپرست و بی سرپرستی که تا امروز نگهداری می‌کرده است را به صورت موقت به خانواده دیگری بپذیرد. با این قانون ۱۰ هزار کودک در کشور ساماندهی خواهند شد. 

وزیر دادگستری در تشریح عملکرد دولت در یک سال اخیر گفت: دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ موفق به انجام اقدامات بسیار مهمی شده است. 

وی افزود: به همت دولت مردمی موضوع خرید تضمینی گندم از کشاورزان در دستور کار دولت قرار گرفته است. در دولت قبلی خرید گندم ۵ میلیون تُن بوده است اما در دولت سیزدهم به ۱۰ میلیون تُن افزایش یافته است. 

رحیمی مطرح کرد: در حوزه برق مردم ما شاهد هستند در این ۲ سال خاموشی خانگی نداشته‌ایم و این موضوع به دلیل توجه ویژه دولت به مسئله تولید برق است. میزان تولید برق در دولت مردمی در مدت زمان ۲ ساله به ۷ هزار مگاوات رسیده است. 

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: رویکرد دولت سیزدهم این نیست که مدیران در اتاق‌هایشان صرفا با خواندن گزارش از مشکلات مردم مطلع شوند. 

وی در پایان گفت: مدیران دولت سیزدهم با سفرهای استانی و حضور بین مردم نهایت تلاششان را می‌کنند تا مشکلات مردم حل شود. 

پایان پیام/۷۸۰۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول