اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وزیر ارشاد: دولت به دنبال ائتلاف‌های مهم جهانی برای بهبود اوضاع مردم است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یادمان نرفته که روز تحویل دولت، برخی از دولتمردان گذشته بیم از پرداخت حقوق ماه جدید را داشتند و حتی آب خوردن مردم را هم به برجام گره می زدند اما این دولت با افتخار کارها را پیش برد و امروز بدنبال ائتلاف های مهم جهانی برای بهبود اوضاع مردم است.

وزیر ارشاد: دولت به دنبال ائتلاف‌های مهم جهانی برای بهبود اوضاع مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در سخنانی در پیش از خطبه های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: اربعین یک حرکت تمدنی است و انقلاب اسلامی ما محصول تاسوعا، عاشورا و اربعین ها است و اربعین کلید واژه پیروزی انقلاب اسلامی در دوران خفقان پهلوی بود و هر جا نام اربعین خیزش و رویش ایجاد کرد.

وی با تصریح بر این که بازخوانی این تحول تاریخی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و به همت شهید بلند آوازه حاج قاسم سلیمانی سبب شد تا اسلام آمریکایی و اسلام تکفیری که بدنبال نابودی مقاومت منطقه ای بودند، شکست خورده و پرچم اربعین برای همیشه بالا نگهداشتند، عنوان داشت: دهها میلیون انسان عاشق در یک راهپیمایی طولانی گردهم می آیند و حرکت اربعین محدود به عراق و ایران نیست بلکه صدها هزار انسان عاشق از سراسر دنیا حتی از اروپا و آمریکا و آفریقا خودشان را به این راه بهشت می رسانند تا با امام شان دیدار کنند.

 

وزیر فرهنگ با اشاره به هفته دولت، از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوهای ارزشمند خدمت یاد کرد و گفت: منافقان کوردل با به شهادت رساندن این عزیزان و دیگر خدمتگزاران صدیق نظام اسلامی بدنبال شکست انقلاب ما بودند اما امروز در چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی، خورشید این انقلاب درخشان تر از هر دوره ای در حال نورافشانی است و دولت مردمی اکنون در حال تلاش برای کاستن از مشکلات و مسائل مردم و نیز بهره گیری از ظرفیت های ملی و بین المللی به منظور بهبود شرایط کشور و زندگی مردم است.

یادمان نرفته کرونا روزی جان 700 نفر را می گرفت و برخی فقط امید به غرب داشتند

اسماعیلی به شرایط تحویل دولت سیزدهم اشاره و گفت: در جلسه مدیران دولت دوازدهم در ابتدای این دولت، آنان نگرانی خودشان را حتی از پرداخت حقوق کارمندان در ماه جدید ابراز می کردند و یادمان نرفته که کرونا در این کشور روزی بیش از 700 را نفر را قربانی می کرد و نگاه برخی نیز فقط به طرف های غربی بود. این دولت میراث دار مشکلاتی است که حتی حل مشکل آب مردم را هم به خارج و برجام گره می زدند و این را به صراحت بیان می کردند اما امروز دولت انقلابی در جنوبی ترین نقطه آفریقا در کنار کشورهای بزرگ دنیا، از روسیه و چین و هند وارد یک اتحادیه بزرگ جهانی می شود.

 

عضویت ایران در اتحادیه و پیمان شانگهای، محور دیگری از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نماز جمعه بندرعباس بود. وی عضویت ایران در این معادلات مهم جهانی را محصول تحرک و پویایی سیاست این دولت عنوان کرد و بیان داشت: دولت باور دارد که با توان داخلی می توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد و رشد اقتصادی و رشد صادرات نفتی و غیرنفتی، غلبه بر تحریم ها و ... همه با همت جوانان غیور ایرانی بدست آمده و دشمن اما بدنبال ناامیدساختن مردم از گذشته و آینده است.

اغتشاشات سال گذشته توطئه ای غربی بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اغتشاشات سال گذشته نیز اشاره و آن را توطئه ای غربی با اذناب منطقه ای آنان دانست و گفت: دشمنان با همه وجود به صحنه آمده بودند و آنان بیمناک از عزم این دولت در خدمت به مردم و همدلی موجود در کشور هستند و می خواهند ملت را در روبروی هم قرار دهند و این نقشه شوم را به خوبی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مردم تبیین کردند.

وی گفت: حتی می خواستند حوزه فرهنگ و هنر را به تعطیلی بکشند اما همه فعالیت های فرهنگی و هنری را با اتکای به خداوند بزرگ و هدایت های رهبر عزیز انقلاب جلو بردیم و بهار گذشته پررونق ترین روزهای فرهنگ و هنر بود. نمایشگاه کتاب با حضور 7 میلیون ایرانی و حضور چند ساعته رهبر معظم انقلاب اسلامی با شکوه ویژه ای برگزار شد.

استاندار انقلابی شما از افراد موثق رییس جمهور است

اسماعیلی به تلاش های مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جهش این استان در عرصه های گوناگون اشاره و تصریح کرد: استاندار انقلابی شما از افراد موثق رییس جمهور و هیأت دولت هستند و ایشان استاندار نمونه کشور در سال گذشته بود و در بخش های اشتغال و تولید کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است و این جهش در استان شروع شده و امروز تحول بزرگ اقتصادی در این استان از جمله در بشاگرد رقم خورده و من به شما مردم غیور و انقلابی عرض می کنم که دولت برآمده از اراده های شما مردم، مسیر خدمت را با افتخار دنبال خواهد کرد و به همه برنامه های اعلام عمل خواهد کرد و ما به عنوان همراهان رییس جمهور در همه بخش ها در این مسیر در خدمتگزاری به مردم ایران شب و روز نمی شناسیم.

مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از نماز جمعه راهی میناب شد تا عصر امروز در اختتامیه سوگواره نوحه های نشسته حضور یابد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول