اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت همکاری‌های ترکمنستان و ازبکستان در بخش انرژی

در مذاکرات هیأت‌های ترکمنستان و ازبکستان که به ریاست مقامات ارشد 2 کشور در عشق‌آباد برگزار شد بر اهمیت توسعه مشارکت در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی، تاکید شد.

تقویت همکاری‌های ترکمنستان و ازبکستان در بخش انرژی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، هیأتی از ازبکستان به ریاست وزیر انرژی این کشور به ترکمنستان سفر و با مقامات مختلف این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در مذاکرات هیات ازبکی به ریاست وزیر انرژی این کشور با معاون کابینه وزیران ترکمنستان که مسئولیت مجتمع ساختمانی و صنعتی را بر عهده دارد، خاطرنشان شد توسعه مشارکت در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، فرهنگی و همچنین تعامل بین جوامع تجاری در همکاری دوجانبه عشق آباد و تاشکند از اهمیت زیادی برخوردار است.

دو طرف در بخش دیگر این مذاکرات بر اهمیت اجرای پروژه‌های دوجانبه و در مقایس بزرگ ترکمنستان و ازبکستان از جمله ساخت خط انتقال برق تاکید کردند.

در چارچوب این سفر وزیر انرژی ازبکستان با معاون کابینه وزیران ترکمنستان که مسئولیت مجتمع سوخت و انرژی را بر عهده دارد، دیدار و در مورد گسترش همکاری دو کشور که تعامل در بخش سوخت و انرژی در آن از جایگاه مهمی برخوردار است، بحث  تبادل نظر کردند.

طی این مذاکرات در مورد اجرای توافقاتی که قبلا در سطوح مختلف به ویژه در بخش انرژی حاصل شده است، تبادل نظر و در این راستا، به انجام وظایف تعیین شده در اجلاس سه جانبه سران ترکمنستان، تاجیکستان و ازبکستان در سال جاری میلادی توجه ویژه شد.

تشدید روند ایجاد سیستم متنوع تحویل منابع انرژی ترکمنستان به کشورهای خارجی و در درجه اول به کشورهای همسایه از دیگر موضوعات مورد بحث و دوطرف به شمار می‌رود.

طرفین خاطرنشان کردند که تحولات در حال وقوع در دو کشور و همچنین منابع غنی، پتانسیل عظیم اقتصادی و صادراتی فرصت‌هایی را برای تقویت همکاری‌های موثر در زمینه‌های مختلف ایجاد می‌کند.

در نتیجه این مذاکرات در مورد انعقاد قرارداد جدید در زمینه عرضه گاز طبیعی ترکمنستان به ازبکستان، توافق حاصل شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول