اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

افزایش بهره‌وری یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با بیان این‌که طی 10 سال گذشته بهره وری در ایران صفر بوده است، گفت:‌ افزایش بهره وری عامل توسعه پایدار است و این مهم در اولویت اجرایی دولت سیزدهم قرار دارد.

افزایش بهره‌وری یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مجید دهقانی‌زاده امروز در نشست خبری خود که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، بهره وری پایین را یکی از مشکلات جدید توسعه مدیریت دانست و اظهار کرد:‌ رقابت امروز دنیا در همین حوزه هست و این رقابت‌ها میلیمتری است.

وی ترویج فرهنگ بهره‌وری را عامل توسعه پایدار دانست و افزود: بهره‌وری در ایران طی ۱۰ سال گذشته صفر بوده و هر آنچه حاصل شده از طریق افزایش کمی نهاده‌های تولید بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: قرار بود سالانه هشت درصد رشد اقتصادی ایجاد کنیم اما این امر محقق نشد و اکنون اگر تا ۱۰ سال آینده بطور متوسط هشت درصد رشد اقتصادی ایجاد کنیم تازه به ابتدای سال ۹۰ می رسیم که قرار بود در همین نقطه باشیم.

دهقانی‌زاده با بیان این‌که اگر رشد اقتصادی مثبت بالای پنج درصد را داشته باشیم میتوانیم آثار آن را در سفره های مردم ببینیم، تصریح کرد: نبود رشد اقتصادی و تورم باعث کوچک شدن سفره‌های مردم شده است.

وی شدت رشد تورم را از عدم رشد اقتصادی، بیشتر دانست و تاکید کرد: ایجاد تورم دلایل زیادی دارد که یکی از مهمترین آنها ناترازی بودجه و خلق پول بدون پشتوانه است؛ تورم را نمی توان به صورت دستوری کنترل کرد و لذا رسانه ها باید در این زمینه آگاهی سازی کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد اضافه کرد: هیچ ملتی به دست دولت‌ها خوشبخت مطلق یا بدبخت مطلق نمی‌شود و لازم است سواد رفتار عاقلانه اقتصادی را به جامعه تزریق کنیم.

دهقانی زاده با انتشار برخی آمارها که در آن استان یزد را گران ترین استان کشور معرفی کرده اشاره کرد و با بیان این‌که نمی توان بر آمار ایراد گرفت چون پاک کردن صورت مسئله است گفت: بالای ۹۰ درصد بودجه عمومی کشور صرف هزینه های جاری می‌شود که بخشی از آن حقوق کارکنان است.

وی با بیان این‌که این به معنی آن است که ۹۰ درصد هزینه کردیم اما فقط ۱۰ درصد فعالیت داشتیم، افزود: منابع بودجه عمومی دولت نفت و درآمدهای عمومی از جمله مالیات، درآمدهای گمرکی و مولد سازی اموال است.

دهقانی زاده در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان این‌که دچار کسری انرژی هستیم، گفت: سرعت مصرف نهاده‌هایی چون آب، برق، گاز و دیگر انرژی‌ها از سرعت تولید آن پیشی گرفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد به وضعیت آبرسانی به استان و برنامه‌های انتقال اب از حوزه خارج و داخل استان اشاره و خاطرنشان کرد: استاندار یزد بزودی خبری خوش از وضعیت آبرسانی به این استان اعلام خواهد کرد.

وی به موضوع تامین آب شرب استان از منابع خارجی و داخلی اشاره کرد و گفت: نباید تصور شود که انتقال آب، خوشبختی مطلق است و با حل آن همه مشکلات حل می شود؛ آب که وارد شود خواسته های جدید ایجاد می‌شود و جمعیت جدید می‌آید.

دهقانی‌زاده انتقال آب از خرسان سه و از دریا را دو طرح بزرگ آبرسانی در این استان معرفی کرد و مخزن سازی را از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه دانست و بیان کرد: سال گذشته ۱۷۰ میلیارد تومان از محل عوارض معدنی دریافت و برای امور زیرساختی به شهرها و دهیاری ها تزریق شد ضمن آنکه سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان از محل یک درصد درآمد معادن به استان تزریق گردید.

پایان پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول