اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تحول در حوزه بهداشت و درمان فردوس در دولت سیزدهم

فرماندار فردوس گفت: راه اندازی ام آر ای، کلنگ زنی دانشکده پزشکی، فعالیت کلینیک ناباوری و ... از جمله اقدامات مثبت این دولت در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان که تحولی اساسی را در پی داشته است.

تحول در حوزه بهداشت و درمان فردوس در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، مهدی روشن، فرماندار این شهرستان امروز در دیدار با امام جمعه فردوس اظهارداشت: باید نگاه جهادی، پاسخگویی و مسئولیت پذیری در دولت سیزدهم تقویت شود و جزء اولویت ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: دولت شهریور ۱۴۰۰ در شرایط بسیار سختی دولت را تحویل گرفت به گونه ای که خزانه دولت بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان منفی نشان می داد و خیلی از وزرای دولت دوازدهم بر این باور بودند که  پولی برای پرداخت حقوق کارکنان دولت نیست همچنین تورم ۶۰ درصدی و موضوع کرونا هم مزید برعلت شده بود.

وی اضافه کرد: دولت در این شرایط باید این مشکلات را سامان می داد و لذا در یک حرکت جهادی توانست طی دو سال اول دولت رشد اقتصادی را به مثبت ۴ برساند و چنانچه این نرخ رشد به مثبت ۸ برسد اقتصاد و معیشت مردم تنظیم خواهد شد.

فرماندار فردوس با انتقاد ازبرخی بی انصافی ها گفت: این که عده ای گرانی دلار را در این دولت مطرح می کنند با یک بررسی می توانند از افزایش ۷۰۰ درصدی نرخ  ارز در دولت گذشته مطلع شوند و این درحالی است که دردولت سیزدهم تنها ۸۰ درصد نرخ ارز افزایش یافته است.

روشن افزود: دردولت سیزدهم ریل گذاری های درست و کارهای زیربنایی و شاخصی ازجمله عضویت درشانگهای، ساماندهی آرد نانوایی ها، نهضت ملی مسکن، توجه به اشتغال و مباحث کلان کشورصورت گرفته که در آینده  نزدیک خودش را نشان خواهد داد.

مقام عالی دولت در فردوش از اتصال خط گاز خراسان جنوبی به عسلویه با اعتبار 8 هزار میلیارد تومان خبرداد و گفت: با این اتفاق خوب دیگر شاهد مشکلات قطع گاز نخواهیم بود.

وی با اشاره به منتفع شدن استان های سیستان بلوچستان و خراسان های رضوی،جنوبی و شمالی ازخط انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس تصریح کرد: بزرگترین چالش پیش روی مردم در این مناطق آب است و در صورتی که خط انتقال آب دریا به این مناطق محقق شود بسیاری ازمشکلات مربوط به حوزه آب مرتفع خواهد شد.

فرماندار فردوس اقدامات خوبی را که در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته متذکر شد و خاطرنشان کرد: ام آر ای از مطالبات به حق مردم بود که پیشرفته ترین دستگاه  ام آر آی، در فردوس راه اندازی شد و پاسخگوی بیماران است.

همچنین کلنگ زنی دانشکده پزشکی، فعالیت کلینیک ناباوری و راه اندازی تعدادی از واحد های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل از جمله اقدامات مثبت در این دولت است.

روشن، از اختصاص سهمیه گندم برای کارخانه آرد زرین خبرداد و گفت: این واحد تولیدی با ۱۵ نفر اشتغال در فاز اول به زودی فعال خواهد شد و واحد های فرآوری معادن مس و فلوریت با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیاردتومان در آستانه بهره برداری است.

همچنین درطرح نهضت ملی مسکن ۴ هزار نفر متقاضی مسکن داشتیم که ۲۴۰ هکتاربه حوزه خدمات شهری الحاق شده و عملیات ساخت مسکن در فاز یک آغاز شد.

فرماندار فردوس مخزن یک میلیون متر مکعبی بلده را با ۴۰ میلیاردتومان اعتبار از پروژه های شاخص فردوس عنوان کرد و افزود: با تکمیل این پروژه و آبگیری مخزن، کشاورزی شهرستان متحول خواهد شد.

روشن اقدامات صورت گرفته درحوزه خدمات شهری را باعث ایجاد موج امید درمردم دانست و ادامه داد: درحالی که تا اوایل انقلاب یک متر آسفالت درمعابر روستایی نبوده در حال حاضر بیش از یکصد هزارمترمربع آسفالت برای معابر روستایی قرارداد منعقد شده که برخی انجام شده و برخی درحال انجام است.

امام جمعه فردوس هم در این دیدار از مسوولان خواست، دربحث امید آفرینی مصمم باشند و به فرمایش رهبری در خصوص امید به آینده ایمان و اعتقاد کامل داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری افزود: دشمن به دنبال تحریف اذهان است و نباید  اجازه دهیم افرادی کد های اشتباه به مردم بدهند و ذهنیت منفی در مردم ایجاد کنند.

وی گفت: مادامی که سبک زندگی مردم اصلاح نشود تلاش های دولت به ثمر نخواهد نشست و تلاش های دولت باید ازطریق جهاد تبیین به اطلاع مردم رسانده شود.

امام جمعه فردوس با ابراز خرسندی از این که ۱۳ شهریوربه عنوان روز فردوس و آغاز اردوهای جهادی درشورای فرهنگ عمومی کشور مصوب شده وقرار است درتقویم ملی نیز ثبت شود تصریح کرد: این یک نعمت است که مقام معظم رهبری در شهریور۱۳۴۷ اولین اردوی جهادی خویش را ازفردوس آغاز کردند و این مبنای حرکت های جهادی کشور قرار گرفته است و باید قدر بشناسیم و افتخارکنیم.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول