اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی نابینایان و کم بینایان فارس برای اولین بار در کشور

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان فارس گفت: در راستای توسعه ورزش همگانی جامعه نابینایان و کم بینایان استان فارس برای اولین بار در کشور ایستگاه‎های ورزش های صبحگاهی و عصرگاهی ویژه نابینایان و کم بینایان بصورت پایلوت در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی نابینایان و کم بینایان فارس برای اولین بار در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس ازشیراز، محمدرضا جعفری در نشست هم اندیشی کمیته‌ها و هیات‌های ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس در ساختمان آتش نشانی شیراز که با حضور مرادپور رئیس هیئت و اعضای هیئت  رئیسه  ورزش های نابینایان و کم بینایان برگزار شد گفت: هفته دولت یادآور روحیه جهادی و مردمی شهید رجایی و باهنر است و ضمن گرامیداشت این هفته تمام اهتمام و تلاش ما تاسی از روحیه بلند و والای این شهیدان و حاج قاسم سلیمانی دارد.

وی گفت:  دنیای نابینایان و کم بینایان، گوش کار چشم را انجام می‌دهد و بعد از آن حس لامسه راه برقراری ارتباط با جهان پیرامون است، ورزش برای افراد سالم تفریح، نشاط و حضور در عرصه حرفه‌ای تلقی می‌شود، ورزش کردن در دنیای نابینایان و کم بینایان علاوه بر مباحثی مانند سلامتی باعث افزایش اعتماد به نفس و ارتقاء روحیه این قشر می شود، بنابراین از ابعاد مختلف فراهم سازی زمینه ورزش برای آنان به لحاظ روان شناختی بر حضور در جامعه و افزایش روحیه این قشر اثر مستقیم دارد.

وی افزود: ورزش همگانی در واقع ورزش دسترس، ارزان و آسان است که اقشار مختلف بتوانند از آن بهره مند شوند ، در راستای توسعه ورزش همگانی جامعه نابینایان و کم بینایان استان فارس برای اولین بار در کشور ایستگاه‌های ورزش های صبحگاهی و عصرگاهی ویژه نابینایان و کم بینایان بصورت پایلوت در شهر شیراز با همکاری هیات ورزش های همگانی استان فارس برگزار خواهد شد .

جعفری افزود: نگاه جدید به ورزش نابینایان و کم بینایان در انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان صورت گرفته و ورزش همگانی را در غالب مسابقات مجازی به خانه های نابینایان و کم بینایان آورده ایم  و در کنار آن  برنامه های جمعی در نزدیک ترین پارک محله های محله با همکاری هیات ورزش های همگانی استان فارس و در نزدیک ترین محل  سکونت عزیزان نابینا و کم بینا برگزار خواهد شد .

وی افزود : در جلسات متعدد و کارشناسی این طرح برای اولین بار در کشور و راستای توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس اجرایی خواهد شد و عزیزان نابینا و کم بینا می توانند در کنار مردم به سهولت و دسترس و رایگان برای ارتقای سلامت جسمی خود ورزش کنند .

رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس گفت : در ارزیابی های اولیه که برای اولین بار در پارک جنت شیراز  انجام شد علاوه بر روحیه نشاط و شادابی و ایجاد انرژی مثبت در این عزیزان ، فاصله گیری از خانه و افسردگی هایی که غالب این عزیزان دارند ، روحیه مشارکت اجتماعی ، شناخت عموم مردم از مشکلات نابینایان و کم بینایان است  و مهمترین مولفه جلوگیری از  آسیب های اجتماعی و روانی خواهد بود .

وی افزود: به همت انجمن ورزش‌های همگانی استان فارس از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون ۱۰ مسابقه ورزشی و پویش های اجتماعی  در شش ماه ابتدایی سال برگزار شده که باعث رونق ورزش همگانی و مشارکت عزیزان نابینا و کم بینا شده است و برگزاری این رویدادها مشارکت بسیاری از خارج از استان فارس را نیز در بر داشته است .

وی در پایان ضمن تشکر از هیئت رئیسه هئیت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس گفت: برنامه های جدید و بانشاطی  جهت افزایش روحیه امید و نشاط در حال برنامه ریزی است که به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی از خیرین و خیر اندیشان درخواست کرد که  به ورزش نابینایان و کم بینایان  توجه ویژه ای داشته باشند و علاوه بر خیر اخروی و دنیوی نگاه انسانی به این امر داشته باشند  و حامی نابینایان و کم بینایان باشند .

پایان پیام/ ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول