اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

استقبال صاحبان صنایع از طرح‌های توسعه‌ای در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: نیمی از پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادره در بازه زمانی ابتدای اسفند سال گذشته تا پایان مردادماه امسال مربوط به طرح‌های صنعتی توسعه‌ای است.

استقبال صاحبان صنایع از طرح‌های توسعه‌ای در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمائی امروز در حاشیه افتتاح ۲ طرح توسعه‌ای در شهرک صنعتی شهید سلیمانی اظهار داشت: استقابل سرمایه‌گذاران در طرح‌های توسعه‌ای، افزایش ظرفیت و تنوع محصول را در بر دارد.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل طرح‌های توسعه‌ای در افزایش ارزش افزوده در بخش صنعت تاکید کرد: علاوه بر تامین نیازهای داخلی در حوزه صادرات نیز تحول چشمگیری ایجاد می‌شود که در نوع خود قابل توجه است.

بهره‌برداری از ۲ طرح توسعه‌ای در بخش صنعت همزمان با نخستین روز هفته دولت در تبریز

همزمان با نخستین روز هفته دولت ۲ طرح توسعه ای در بخش صنعت در تبریز به بهره برداری رسید.

۲ طرح توسعه‌ای در بخش صنعت با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و دیگر مسؤولان استانی در نخستین روز هفته دولت در شهرک صنعتی شهید سلیمانی تبریز به بهره‌برداری رسید.

طرح توسعه شرکت هواسازان آیدین اولین واحد صنعتی بود که امروز با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسؤولان به بهره‌برداری رسید.

در این واحد صنعتی با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ دستگاه انواع کمپرسور با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان برای ۳۵ نفر اشتغال ایجاد شده است. در آذربایجان‌شرقی ۱۳ واحد کمپرسورسازی با ظرفیت ۵۵ هزار دستگاه در سال فعالیت می‌کنند.

همچنین شرکت سولار پمپ آیدین دومین واحد صنعتی است که امروز با سرمایه گذاری ۲۱۰ میلیارد تومان و با ظرفیت تولید سالانه ۱۳ هزار دستگاه انواع پمپ برقی و آبی است که برای حدود ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است؛ در آذربایجان‌شرقی ۱۹ واحد تولیدی انواع موتور و پمپ‌های برقی وجود دارد که ظرفیت سالانه این واحدها پنج میلیون و ۵۰۰ دستگاه انواع پمپ آبی و موتورهای برقی است.

همزمان با نخستین روز هفته دولت ۲ طرح توسعه ای در بخش صنعت با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در شهرک صنعتی شهید سلیمانی به بهره‌برداری رسید.

پایان پیام/60034/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول