اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

100 دستگاه ماشین جدید به سازمان حفاظت محیط زیست اضافه می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در آینده نزدیک ۱۰۰ دستگاه ماشین جدید به سازمان حفاظت محیط زیست اضافه و پس از آن بین استان‌ها توزیع می‌شود.

100 دستگاه ماشین جدید به سازمان حفاظت محیط زیست اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی سلاجقه ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان بروجن گفت: شهرستان بروجن یکی از شهرستان‌های حائز اهمیت است که باید برای آن کاربرگ ویژه‌ای باز شود و زیرساخت‌ها و معاونت تالابی آن هم از لحاظ اعتباری و هم از لحاظ ساختاری تقویت شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، با اشاره به تالاب چغاخور، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های بهره‌بردار از این تالاب باید نسبت به تغییر کاربری‌ها و جلوگیری از ورود مواد آلاینده به تالاب کارگروهی تشکیل دهند.

وی اضافه کرد: طرح اولیه برای تبدیل این مکان به طبیعت‌گردی گسترده و توسعه گردشگری نیز انجام شده است که باید ظرفیت‌ها به خوبی سنجیده شود؛ همچنین پیگیری‌های لازم برای تبدیل تالاب گندمان به شهرتالابی صورت گیرد.

سلاجقه بیان کرد: برای افزایش تجهیزات و وسایل نقلیه نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است و در آینده نزدیک ۱۰۰ دستگاه ماشین جدید به سازمان حفاظت محیط زیست اضافه می‌شود و پس از آن بین استان‌ها توزیع می‌شود.

گندمان به شهر تالابی کشور تبدیل می‌شود

در ادامه فتاح کرمی نیز با اشاره به مصوبات جلسه گفت: شهرستان بروجن با دارابودن هفت نقطه تالابی به مساحت پنج هزار هکتار یکی از تالابی‌ترین نقاط کشور است و ارتباط تنگانگی میان معیشت مردم و این تالاب‌ها وجود دارد.

فرماندار شهرستان بروجن افزود: تسریع در ثبت شهر گندمان به عنوان شهرتالابی کشور، احداث جاده سلامت در حاشیه تالاب، پاکسازی تالاب چغاخور، بسترسازی و زیباسازی تالاب‌ها برای استفاده گردشگران و تقویت تجهیزات حفاظت از محیط‌زیست از مصوبات این جلسه است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول