اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از اضافه‌شدن گرایش دکترای علوم گردشگری تا جذب دانشجوی بورسیه صنعتی در دانشگاه مازندران

رئیس دانشگاه مازندران از اضافه شدن دکترای علوم گردشگری به مجموعه رشته‌های دانشگاه مازندران خبر داد و گفت: در دوره بورسیه صنعتی استان ۴۸ سهمیه جذب برای دانشجویان نخبه درنظر گرفتیم که پیوست اشتغال دارد.

از اضافه‌شدن گرایش دکترای علوم گردشگری تا جذب دانشجوی بورسیه صنعتی در دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حشمت‌الله علی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران به‌مناسبت هفته دولت با حضور در ستاد اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته دولت اظهار کرد: دانشگاه مازندران به‌عنوان دانشگاه مادر و جامع استان دارای ۱۳هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی،کارشناسی و دکتری، ۴۱۰ عضو هیأت علمی و ۴۸۰ کارمند است.

وی گفت: در حوزه آموزشی تعداد ۶۶ رشته گرایش دکتری داشتیم که در سال ۱۴۰۲ به ۹۶رشته گرایش رسید، ۱۰۱ رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد داشتیم که الان به ۱۳۷ رشته گرایش ارتقا پیدا کرد، تعداد ۴۶ رشته گرایش در مقطع کارشناسی به ۵۳ رشته ارتقا پیدا کرد‌.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: تعداد دانشجویان دکتری هزار و ۱۹۵ نفر بودند که الان به هزار و ۴۰۴ نفر رسیدند، تعداد پنج نفر عضو هیأت علمی در سال ۱۴۰۰ جذب شده بود که تعدادش امسال به ۵۴ نفر رسید‌.

رئیس دانشگاه مازندران از راه‌اندازی دانشکده‌های فناوری‌های نوین و راهبردی در راستای طرح تحول وزارت علوم و دولت مردمی سیزدهم خبر داد و تاکید کرد:  با توجه به اینکه در کنار دریای خزر قرار داریم، تاکید بر اقتصاد دریامحور طبق منویات رهبری در برنامه هفتم، دانشکده دریایی و محیطی را ایجاد کردیم و تأسیس اسکله تاسیساتی را در برنامه قرار دادیم.

وی عنوان کرد: باتوجه به وجود مزیت گردشگری در مازندران، توسعه رشته‌های گردشگری را انجام داده و امسال دکترای علوم گردشگری را به مجموعه رشته‌ها اضافه کردیم، در دوره بورسیه صنعتی استان ۴۸ سهمیه جذب برای دانشجویان نخبه درنظر گرفتیم که پیوست اشتغال دارد، افزایش مهارت آموزش در کنار تحصیل و اجرای موفق طرح کوآپ را داشتیم.

علی‌نژاد برگزیده شدن ستاد هفته پژوهش در مازندران با دبیری این دانشگاه، کسب رتبه نخست در حوزه شغلی و کاریابی، انتخاب طرح ملی کوآپ و تدوین شیوه نامه برای تمامی دانشگاه‌های کشور به نام مازندران، برگزاری ۳۲ دوره عمومی و مهارتی تخصصی، معرفی ۴۳۳ دانشجو برای گذراندن دوره‌های کارورزی، برگزاری چهارمین رویداد ملی کوک، دومین رویداد بهره‌وری صنایع و ایمنی و بهداشت محیط کار، امضای ۲۹مورد قرارداد پژوهشی دانشگاه با جامعه و صنعت، ایجاد مرکز پژوهشی مشترک با قوه قضائیه، ایجاد دقتر استانداردسازی اداره کل استاندارد، فعال کردن تالار افتخارات و موزه دانشگاه، حرکت به سنت دولت الکترونیک، ارتقای رتبه دانشکاه از ۷۴۰ به ۵۲۲، اخذ رتبه ۸۰۰ تا هزار در حوزه مهندسی و علوم پایه، رشد محققان دکتری، رشد در حوزه گرندکارت، رشد ۶ برابری فرصت مطالعاتی جامعه و صنعت و رشد ۳۰درصدی ارتقای نشریه و مقالات را از جمله پیشرفت‌های این دانشگاه طی دو سال اخیر اعلام کرد.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به جزئیاتی حوزه اعتباری و بودجه دانشگاه، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰، بودجه دانشگاه ۲۴۰ میلیارد تومان بود، در سال ۱۴۰۱ به ۳۱۰ میلیارد با رشد ۲۹ درصدی رساندیم در سال ۱۴۰۲ به ۴۴۱ میلیارد با رشد ۴۲ درصدی رساندیم.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰، در حوزه اعتبارات تملکی دارایی‌های سرمایه‌ای ۱۳ میلیارد تومان بودجه داشتیم در سال ۱۴۰۱ آن را به ۳۳ میلیارد تومان رسانده و در سال ۱۴۰۲ به ۴۲/۸۰۰ میلیارد تومان با ۲۸/۵ درصد رشد رسانیدیم، سرانه حق‌التحقیق و گرند همکاران‌مان را از ۵/۵ میلیون تومان در سال، در سال ۱۴۰۰ به ۲۷ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ رساندیم.

علی‌نژاد همچنین تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به مازندران توانستیم بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان اعتبار بگیریم بخشی از این اعتبارات تخصیص پیدا کرد و پروژه‌ها در حال انجام است، پروژه دانشکده علوم اقتصادی و اداری را در سال گذشته افتتاح کردیم.

رئیس دانشگاه مازندران یادآور شد: در حوزه فرهنگی، ۱۰ پایگاه بسیج داریم که برای ۱۵۷ فعالیت بالغ بر ۳/۵ میلیارد تومان هزینه کردیم، ۴۰ انجمن علمی داریم که ۲۱۴ فعالیت داشتند و ۳۹۰ میلیون تومان برایشان هزینه کردیم، ۲۶ کانون داریم که ۸۱ فعالیت را انجام دادند ۱۸۷ میلیون تومان برایشان هزینه کردیم، برای سه تشکل ۳۱۵ میلیون تومان هزینه شد، در حوزه معاونت فرهنگی ۲۷۸ فعالیت را داشتیم که ۶/۷ میلیارد تومان هزینه کنار گذاشتیم.

وی در پایان بیان کرد: جشنواره بین‌المللی حرکت را با حضور ۳۵۰ دانشگاه و وزیر علوم در دانشگاه مازندران برگزار کردیم و باتوجه به حضور ۷۰۰ دانشجوی بین‌المللی نخستین ضیافت این دانشجویان را برگزار کردیم، از سال گذشته، ۲ هزار و ۴۰۰ نفر اسکان دانشجویی را به ۳ هزار و ۱۰۰ نفر با افزایش ۲۵ درصدی ارتقا دادیم.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول