اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در سنندج آغاز شد

سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با حضور ۱۳۰ هنرمند جوان از 25 استان کشور در سنندج آغاز شد.

سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران در سنندج آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران دقایقی پیش در پارک مشاهیر آبیدر سنندج افتتاح شد.

این جشنواره در 10 رشته تخصصی در عرصه‌های مختلف گرافیک، نگارگری مجسمه‌سازی و ...  به مدت ۵ روز در شهر سنندج برگزار می‌شود.

در این رویداد ۱۳۰ نفر از هنرمندان جوان و نوجوان از  ۲۵ استان کشور حضور دارند که در گروه سنی نوجوانان ۱۵ تا ۱۹ سال و جوانان از ۱۹ تا ۲۴ سال هستند.

وی ادامه داد: در روزهای دوم، سوم و چهارم کارگاه های آموزشی در دانشکده معماری دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

فرماندار سنندج در این مراسم حضور هنرمندان جوان ایران در پایتخت موسیقی، هنر و شهر مناره‌ها را مایه مباهات دانست و گفت: هنر یک نقش بسیار مهم و انکارناپدیر در روند تکامل بشریت دارد و هیچ کسی نمی‌تواند آن را انکار کند، اگر هنر و هنرمند نبود قطعا بشریت نمی‌توانست تاریخ زندگی خود را رقم بزند.

حسن عسکری با بیان اینکه هنرمندان در انتقال مفاهیم تمدنی بسیار تاثیرگذار هستند، تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب "هر ایده، اندیشه و انقلابی که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نخواهد بود".

وی با یادآوری اینکه به فرموده رهبری کردستان، استان فرهنگی است، افزود: کردستانی‌ها فرهنگی و فرهنگ‌پرور هستند و مشاهیر و بزرگان زیادی در این حوزه پرورش و به جامعه معرفی شده‌اند.

عسکری بیان کرد: سنندج زادگاه هنرمندان و بزرگانی همچون استاد ضیالدینی‌ها، صادیق ایوبی‌هاو غیره بوده که در سطح کشور برجسته و نام آشنا هستند.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه ظرفیت‌های کردستان آن چنان که باید و شاید به کشور معرفی نشده است در حالی‌ که خونگرمی و نجابت مردم و واقعیات و ظرفیت‌های این استان بر خلاف این تصورات است..

محمد خراسانی‌زاده افزود: این جشنواره برای نخستین بار دبیری آن به یک خانم سپرده شده و شاهد تفکیک بخش نوجوان 15 تا 18 ساله و 19 تا 24 سال جوانان هستیم‌که با هم به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: این جشنواره با شعار «ایران دوست‌داشتنی» برگزار می‌شود و فعالان این عرصه با هم به رقابت پرداخته تا ضمن آشنایی با آداب هنرمندی و فرهنگ یکدیگر، با تجربیات بزرگان این حوزه آشنا شوند.

خراسانی‌زاده اعلام کرد: حدود 900 تا هزار نفر در این دوره درخواست آثار داده بودند که 125 اثر تایید شد.

مینا صدری، دبیر این جشنواره با ابراز خرسندی از حضور در کنار همشهری‌های خود عنوان کرد: آثار این جشنواره ارزشمند و در سطح عمیق و با کیفیت بالا بوده که امیدواریم با همدلی و همکاری فعالیت بسیار خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول