اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بارش‌های رگباری در انتظار گلستانی‌ها

مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه بارشی از شامگاه جمعه به استان خبرداد و گفت: در مدت فعالیت این سامانه وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

بارش‌های رگباری در انتظار گلستانی‌ها

امان محمد کمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: تا اواسط روز جمعه جو استان، نسبتاً آرام و پایدار خواهد بود به طوری که آسمان صاف تا قسمتی ابری و در بعدازظهرها با وزش باد پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: البته برای امروز و فردا در نواحی شمالی، در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید با احتمال خیزش موقت گردوخاک پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از شامگاه جمعه شب به تدریج با نفوذ سامانه بارشی و شمالی شدن جریانات، رگبار و رعدوبرق اتفاق خواهد افتاد.

کمالی اضافه کرد: کاهش هشت الی ۱۲ درجه‌ای دما، بارش تگرگ در برخی از نقاط، وزش باد نسبتاً شدید و در برخی از نواحی پدیده گرد و خاک از دیگر پیامدهای این سامانه خواهد بود.

وی بیان کرد: فعالیت این سامانه تا بامداد روز یکشنبه در استان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: با توجه به نوع بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، وقوع سیلاب ناگهانی در نواحی مستعد، احتمال طغیان رودخانه‌های اترک و گرگانرود، اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه جاده‌های کوهستانی، احتمال برخورد صاعقه و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و دامی دور از انتظار نیست.

کمالی به شهروندان توصیه کرد که از توقف و استقرار و برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیرها خودداری کرده و در ترددهایش برون شهری احتیاط لازم را داشته باشند.

وی همچنین گفت که در مدت فعالیت این سامانه ورزشکاران از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند.

محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و انجام تمهیدات پیشگیرانه از دیگر توصیه‌های مدیرکل هواشناسی گلستان به مردم بود.

پایان پیام/ 83026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول