اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بهره برداری از 74 پروژه عمرانی در بخش آب‌وفاضلاب شهری و روستایی خوزستان

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: در راستای تأمین کمی و کیفی آب شرب شهرهای استان، شرکت آبفا خوزستان همزمان با هفته دولت 60 پروژه عمرانی را در بخش آب با ارزش ریالی پنج هزار و 552 میلیارد ریال در 162 روستا و 14 شهرستان به بهره برداری می‌رساند.

بهره برداری از 74  پروژه عمرانی در بخش آب‌وفاضلاب شهری و روستایی خوزستان

محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در راستای تأمین کمی و کیفی آب شرب شهرهای استان، شرکت آبفا خوزستان همزمان با هفته دولت ۶۰ پروژه عمرانی را در بخش آب با ارزش ریالی پنج هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال در ۱۶۲ روستا و ۱۴ شهرستان به بهره برداری می‌رساند.

وی عمده‌ اعتبارات هزینه شده برای اجرای پروژه‌ها را از محل اعتبارات ملی و استانی دانست و افزود: با بهره برداری از این پروژه‌ها، ۵۸۹ هزار و ۶۹۱ نفر از خدمات ارائه شده در این ارتباط بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: بهره برداری از ۶۰  پروژه آبرسانی و ۱۴ پروژه فاضلاب از جمله مواردی هستند که در این هفته به بهره برداری می‌رسد.
 
وی پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت را شامل احداث و اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب، خرید، نصب و راه اندازی دستگاه حذف کدورت آب، حفر و تجهیز چاه‌ها و خطوط انتقال آب، احداث و تکمیل ایستگاه پمپاژ، و  اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در شهرها و روستاها عنوان کرد.
 
وی تاکید کرد: در بخش آبرسانی شهری ۲۸ پروژه در ۱۴ شهرستان با اعتبار دو هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال و در بخش آبرسانی روستایی ۳۲ پروژه در ۱۶۲ روستا با ارزش ریالی سه هزار و ۲۱۹ میلیارد وارد مدار بهره برداری می‌شوند.
 
کرمی نژاد پروژه‌های هفته دولت این شرکت را مربوط به شهرهای آبادان، رامهرمز، آغاجاری، باغملک، ایذه، خرمشهر، اندیمشک، دزفول، امیدیه، دشت آزادگان، هفتکل، اندیکا، مسجدسلیمان و اهواز عنوان کرد.
 
وی با اشاره به اینکه در هفته دولت با اجرای پروژه های عمرانی ساکنین  ۱۶۲ روستا از از خدمات ارائه شده در این ارتباط منتفع خواهند شد، این پروژه‌ها را مربوط به روستاهای رامهرمز، حمیدیه، اهواز، ایذه، باغملک، اندیکا، هندیجان، مسجدسلیمان، دزفول، گتوند، شوشتر، دشت آزادگان، هویزه، آغاجاری و دزپارت، بهبهان و باوی دانست.
 
وی ادامه داد: در اجرای ۶۰ پروژه عمرانی در بخش آب شهری و روستایی خوزستان، ۴.۱۰۸ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال ، هشت باب احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب،  حفر و تجهیز ۱۳ چاه و نصب و راه اندازی یک دستگاه حذف کدورت آب با ظرفیت هزار و ۵۰۰ مترکعب در شبانه روز در ۱۴ شهرستان و اجرای ۱۹۵ کیلومتر خطوط انتقال، احداث پنج باب مخزن ذخیره آب، حفر چاه و تجهیز چاه‌ها و خطوط انتقال ۱۹ مورد، احداث و تکمیل هفت مورد ایستگاه پمپاژ و اصلاح و توسعه ۴۷ کیلومتر شبکه توزیع  در ۱۶۲ روستا به بهره برداری می‌رسند.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار کرد: در بخش فاضلاب  ۱۴ پروژه در ۱۰ شهر با اعتبار پنج هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در شهرهای خرمشهر، دزفول، رامهرمز، مسجدسلیمان، شوشتر، بهبهان، شادگان، امیدیه، بندرامام و اهواز وارد مدار بهره برداری می شوند.
 
وی ادامه داد: در اجرای ۱۴ پروژه عمرانی در بخش فاضلاب شهری خوزستان، اجرای ۷۱ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب، احداث و تکمیل دو باب ایستگاه پمپاژ و نصب ۷۱ هزار و ۶۵۵ فقره انشعاب فاضلاب در ۱۰ شهر استان به بهره برداری می رسند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شرکت آب و فاضلاب خوزستان، در زمان حاضر به ۸۶ شهر به چهار میلیون و ۹۳۰ هزار نفر خدمات ارائه می کند که پوششی صدردرصدی در این بخش آب شهری و پوشش بیش از ۷۷ درصدی در بخش آب روستایی و پوشش ۵۷ درصدی در بخش فاضلاب دارد.
 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول