اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

راه‌اندازی سازوکار بازار برق با هدف تقویت بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: ساز و کار بازار برق با هدف تقویت بخش خصوصی و توسعه رقابت‌پذیری در صنعت برق راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی سازوکار بازار برق با هدف تقویت بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون صنایع با قدرت قراردادی بالای یک و پنج مگاوات ملزم به خرید برق از بازار برق هستند.

وی افزود: در این روش، مصرف‌کننده نهایی پس از دریافت کد بورسی، برق مورد نیاز ماهانه خود را قبل از آغاز دوره مصرف و با همکاری شرکت‌های واجد شرایط نظیر شرکت‌های دارای مجوز فروش برق و کارگزاران بورس انرژی، به‌صورت نقدی و در فضایی کاملاً رقابتی تامین می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بیان کرد: نکته قابل توجه در این روش الزام پیش‌بینی برق مورد نیاز دوره پیش رو، قبل از آغاز ماه مصرف است و با توجه به ماهیت متغیر میزان تولید و مصرف هر صنعت، پیش‌بینی برق مورد نیاز ماه پیش رو امری دشوار، پیچیده و گاهاً غیرقابل انجام تلقی می‌شود که بر این اساس پیشنهاد می شود در صورت تصمیم به خرید از بورس انرژی، میزان حداقل برق موردنیاز پیش‌بینی و خریداری شود.

حسینی‌نژاد به روش دیگر تأمین برق با عنوان قرارداد دوجانبه اشاره کرد و افزود: مطمئن‌ترین و فنی‌ترین روش خرید برق برای صنایع بزرگ و کوچک است که در این روش با سازوکاری ساده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، قرارداد تأمین برق با نرخ ثابت سالانه توافق شده و نظارت و هدایت مستقیم مدیریت شبکه بین عرضه‌کننده و متقاضی منعقد و جاری می‌شود.

وی گفت: در خرید برق از بورس با توجه به افزایش ماه‌های پیک سال به لحاظ مصارف برق و گاز، نرخ‌های عرضه‌شده در تمام طول سال متغیر بوده و در ایام اوج مصرف سیر صعودی دارد و این امر برخلاف قرارداد دو جانبه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بیان کرد: همچنین خرید برق از بورس انرژی به‌صورت نقدی و قبل از دوره مصرف است؛ در صورتی که در قرارداد دو جانبه پس از تحقق مصرف پرداخت انجام می‌شود که این ۲ عامل از مهم‌ترین تفاوت‌های روش خرید برق است.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول