اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلستان استان برتر در ارتقاء بهره‌وری نیروی کار کشور است

استاندار گلستان گفت: بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده برای رشد اقتصادی در کشور استان گلستان جزء ۳ استانی است که در شاخص‌های کشاورزی، خدمات و صنعت رشد مثبت داشته است.

گلستان استان برتر در ارتقاء بهره‌وری نیروی کار کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران در قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده برای رشد اقتصادی در کشور استان گلستان جزء ۳ استانی است که در شاخص‌های کشاورزی، خدمات و صنعت رشد مثبت داشته است.

وی ادامه داد: با وجود خشکسالی‌های سال‌های اخیر اما باز هم با تلاش‌های انجام شده بخش کشاورزی و خدمات در استان گلستان رشد مثبت داشته است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ما شاهد رشد ۷.۹ درصدی استان گلستان در بخش صنعت بوده‌ایم و در بخش صنعت توانسته‌ایم به رشد هدف‌گذاری شده برسیم که جای شکر دارد.

زنگانه افزود: درآمد سرانه استان گلستان در دولت سیزدهم رشد داشته و از ۴۷.۴ به بالای ۵۰ درصد رسیده و تلاش ما بر این است بتوانیم این رشد را با سرعت بیشتر افزایش دهیم چون اثر مستقیمی در سفره مردم استان گلستان خواهد داشت.

وی اضافه کرد: استان گلستان جزء استان‌هایی است که ۲۶ سال پیش از استان مازندران مستقل شد و متاسفانه پایه منابع استان گلستان پایین دیده شده است.

استاندار گلستان تاکید کرد: استان گلستان جزء چهار استان با تنش شدید آبی در کشور است که ۲ هزار میلیارد تومان در شهرستان‌های استان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حوزه رفع تنش آبی هزینه کرده‌ایم که برخی از شهرها اعتبارات این بخش ۱۴ برابر شده است.

زنگانه بیان کرد: اگر همین اعتبارات رفع تنش آبی شهرستان گرگان به رشد ۳۷ برابری نمی‌رسید شاهد قطعی‌های شدید آب و وصل بودن آب شرب برای مشترکان به میزان یک ساعت در روز بودیم.

وی اضافه کرد: پس از ۱۸ سال شاهد افتتاح پروژه فاضلاب شهرستان گنبدکاووس هستیم که در سفر آقای رئیس جمهور موضوع فاضلاب شهرستان گنبدکاووس با پوشش ۳۰ هزار نفر از شهروندان در فاز یک پروژه افتتاح خواهیم کرد.

 

استاندار گلستان تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه ساخت، تجهیز و بهبود استاندارد مدارس هزینه شده که یان یک اتفاف عالی و خوب برای توسعه زیرساخت‌های نظام تعلیم و تربیت در استان گلستان است.

زنگانه بیان کرد: در دولت سیزدهم ۱۱۵ میلیارد تومان صرف توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان شد.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان در ارتقاء بهره‌وری نیروی کار رتبه یک کشور است، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد تسهیلات اشتغال آفرین در سفر رئیس جمهور به گلستان به طرح‌های روستایی اختصاص یافت.

استاندار گلستان تاکید کرد: بزرگترین پروژه زیست محیطی آبی کشور با ریسک عاقلانه مدیریتی رقم خورد و مدیران را در کشور امیدوار کرده که در مناطق حفاظت شده سربلند باشند و بگویند در این مناطق می‌توان اقدامات علاج بخشی انجام داد.

زنگانه بیان کرد: موضوع از سرگیری تردد مسافری و تردد کامیون‌ها که در حال حاضر به بالای 160 کامیون در روز رسیده یکی از مهم‌ترین مسائل پیگیری شده با کشور ترکمنستان بوده و در حال حاضر سهم استان گلستان از صادرات به ترکمنستان از 9 درصد به 23 درصد رسیده و هدف در سال جاری 30 درصد است.

وی تاکید کرد: در مجموع هشت سال دولت قبل صادرات ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار بوده که در دولت سیزدهم ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار بوده است.

وی گفت: تاکنون ۱۰۳ واحد با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰ میلیارد تومان احیاء و به زنجیره تولید برگشته و از یک هزار شغل تاکنون صیانت شده و اجازه ندادیم که از بین برود.
استاندار گلستان گفت: گلستان رتبه سوم توسعه گلخانه‌ای و رتبه پنجم توسعه سامان‌های نوین آبیاری در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در انتهای سال ۱۴۰۲ صادرات گلستان به ۲۵۰ میلیون دلار رسیده و در سال جاری این روند افزایشی است.

زنگانه گفت: سهم تجارت با ترکمنستان از ۹ درصد به ۲۳ درصد رسیده و هدفگذاری ما ۳۰ درصد است.

استاندار گلستان ادامه داد: ایجاد آزادراه از ترکمن باشی تا اینچه‌برون، از سرگیری تردد در اینچه‌برون و راه‌اندازی بازارچه حسینقلی هم در حال پیگیری است.

طبق گفته زنگانه در دولت سیزدهم ۱۰۳ واحد راکد با ۹۳۰میلیارد تومان احیاء و از هزار شغل صیانت شد.

 

استاندار گلستان گفت که در دولت قبل دو هزار و ۹۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم که در دولت فعلی به ۱۳ هزار و ۴۵۰ میلیون دلار رسیده است.

وی متذکر شد: در حمایت از طرح‌های روستامحور ۴۸ درصد تسهیلات به روستاها اختصاص یافت.

زنگانه بیان کرد: بهره‌برداری از ۱۴۰ هزار هکتار زهکشی اراضی اولویت‌دار، حفر و بهره‌برداری از ۴۸ حلقه چاه با ۱۳ کیلومتر خط انتقال و ۲۵ هزار مترمکعب مخزن، اجرای ۲۵ طرح آبخیزداری و آبخوان‌داری و ۱۰ دوربرگردان ایمن  از جمله پروژه‌های هفته دولت در استان است.

وی گفت: در هفته دولت امسال هزار و ۵۶۳ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

زنگانه ادامه داد: ۸۰ هزار میلیارد تومان هم در حوزه اقتصادی پروژه داریم که ۳۰ هزار میلیارد تومان در پتروشیمی و ۲۰ هزار میلیارد تومان در تکمیل سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول است.

طبق گفته وی کل این پروژه‌ها ۳۹ هزار و ۳۷۸ شغل در استان ایجاد خواهد کرد.

پایان پیام/۸۳۰۲۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول