اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

یادواره شهید «قلی دردمه» در چاروسا برگزار شد

با حضور مردم و مسئولان یادواره شهید قلی دردمه در روستای بیسیدون چاروسا برگزار شد.

یادواره شهید «قلی دردمه» در چاروسا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، به مناسبت سالگرد شهادت شهید قلی دردمه از شهدای هشت سال دفاع مقدس یادواره شهید در کنار گلزار شهید والامقام در روستای بی سیدون چاروسا برگزار شد.

این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد که برنامه های مختلفی در سالروز شهادت این شهید اجرا شد.

در این مراسم امام جمعه، بخشدار، فرمانده حوزه مقاومت بسیج، رئیس آموزش و پرورش و جمعی از اعضای شورای اداری و فرهنگیان و بسیجیان چاروسا حضور داشتند.

 

حجت الاسلام حیدرخواه امام جمعه قلعه رئیسی در این مراسم با بیان اینکه شهدا به ما درس ایثار و از خودگذشتگی دادند تاکید کرد: شهدا وظیفه خود را خوب شناخته بودند و در تمامی تاریخ افراد و گروه های زیادی تلاش کردند تا کربلا در کربلا بماند اما در اولین مرحله حضرت زینب(س) و تمامی اهل بیت تمام تلاش خود را بکار گرفتند و توانستند در مدت چهل روز خود بنی امیه هم به اشتباه خود پی بردند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ تلاش های زیادی کردند تا اثری از حادثه کربلا نماند حتی کربلا را شخم هم زدند تا مردم به زیارت نروند گفت: اما امروز حسین و کربلا محل امن زیارت زائرین زیادی از سراسر جهان هستند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه خواسته عمومی خانواده شهدا کار برای مردم است تصریح کرد: همه مسئولین باید با کار شبانه روزی مشکلات مردم را پیگیری کنند و نگذارند خانواده شهدا روزی از کم کاری آنها نگران شوند.

حیدرخواه بیان کرد: رمز اصلی شهدا در هشت سال دفاع مقدس دفاع از ولایت و اتحاد بود و شهدا مسیرشان را به درستی انتخاب کردند و رمز استقامت شهدا همین بود که می دانستند در مسیر حق و ولایت قرار گرفتند و همین سبب شد تا آنها به راحتی ایثارگری کنند.

ایزدخواه بخشدار چاروسا در این مراسم شهدا را نماد ایثار و از خودگذشتگی دانست و تاکید کرد: خداوند متعال خود مزد شهادت را می دهد و شهدا را صاحب اختیار در شفاعت دادن می کند تا آنهایی را که شهدا می خواهند شفاعت کرده و همراه شهید وارد بهشت شوند به طوری که از آیات قرآن فهمیده می شود که شهدا به صورت کاروانی به همراه پدران، مادران، همسران و فرزندان صالح خود و دیگر بستگان به همراه رضایتمندی الهی وارد بهشت می شوند.

وی افزود: نهضت عاشورا ، شعله‌ای بود که از گودال قتلگاه به همۀ زمین ها و زمان ها دامن گسترد و برتر از هر الگو و فراتر از هر اسوۀ دیگری قافله قلبها را در پی خویش کشاند و به انقلاب اسلامی پشتوانه‌ حماسی‌ و عاطفی داد و دوران دفاع مقدس را به میدان حماسه‌ و خون‌ مبدل‌ نمود. 

ایزدخواه خاطرنشان کرد: شهید قلی دردمه با خدا معامله کرد و اجر و پاداش همین معامله سبب شد تا امروز با بهترین پاداش نزد خداوند روزی بگیرد.

گفتنی است، وصیت نامه شهید قلی دردمه پس از سالها از شهادت این شهید در میز کلاس درس این شهید در سال 87 پیدا شد شهیدی که سال ۱۳۶۶به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در پایان این مراسم از سوی فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا و حوزه دانش آموزی از خانواده شهید قلی دردمه تجلیل شد.

گزارش "سیدحسن آرمند"

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول