اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

وزیر کار: جشن خودکفایی صنعت لاستیک را در ۱۴۰۵ برگزار می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم ما بتوانیم در افق ۱۴۰۵ جشن خودکفایی در صنعت لاستیک را برگزار کنیم و از واردات این محصول بی‌نیاز شویم و با تولیدات بخش خصوصی می‌توانیم، صادرکننده لاستیک شویم و به وضعیت صادرات مناسب هم برسیم.

وزیر کار: جشن خودکفایی صنعت لاستیک را در ۱۴۰۵ برگزار می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید صولت مرتضوی عصر امروز در حاشیه بازدید از کارخانه لاستیک بارز با اشاره به اینکه حدود ۲۵۰میلیون تن لاستیک در کشور تولید می‌شود، بیان کرد: سهم گروه صنعتی لاستیک بارز حدود ۴۸ درصد کل تولید کشور است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بر اساس گزارش‌هایی که از تولید ارائه شد، حدود ۱۲۰هزار تن هنوز واردات لاستیک به کشور داریم.

 مرتضوی بیان داشت: گروه صنعتی بارز در اجرای فرمایش مقام معظم رهبری در چهار ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۱۲.۵ درصد رشد تولید داشته است.

وی عنوان کرد: گروه صنعتی بارز برنامه‌های متعددی در زمینه توسعه خطوط تولید دارد و علاوه بر ۱۳۰هزار تنی که تولید فعلی آن است، حدود ۱۱۵ هزار تن طرح توسعه‌ای را در بارز کرمان، سیرجان و بارز کردستان در دست اقدام دارند.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: طرح احداث کارخانه لرستان در دستور کار ویژه این گروه صنعتی نیز قرار دارد که تا افق ۱۴۰۵ به افزایش تولید ۱۱۵ هزار تنی برسد و این افزایش تولید نویدبخش خودکفایی کشور است.

 مرتضوی عنوان کرد: امیدواریم ما بتوانیم در افق ۱۴۰۵ جشن خودکفایی در صنعت لاستیک را برگزار کنیم و از واردات این محصول بی‌نیاز شویم و با تولیدات بخش خصوصی می‌توانیم، صادرکننده لاستیک شویم و به وضعیت صادرات مناسب هم برسیم.

 وی ادامه داد: در این بازدید طبق صحبت‌های اولیه با مدیران این صنعت در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری روند تولید در سال جاری را با رشد ۱۰ درصدی ادامه خواهند داد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه تا پایان سال آینده ۳۵ هزار تن افزایش تولید خواهند داشت، گفت: اگر این فرآیند رشد تولید پلکانی را تا سال آینده ادامه دهند تا انتهای سال ۱۴۰۳ به رشد ۳۵ درصدی خواهند رسید.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول