اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

زمینه اسکان ۷ هزار زائر در مریوان ایجاد شده است

فرماندار مریوان گفت: ظرفیت اسکان ۷ هزار زائر در شهر مریوان فراهم شده و در صورت نیاز دو برابر می‌شود ضمن اینکه تا حدود یک هزار نفر هم در مرز اسکان داده خواهد شد.

زمینه اسکان ۷ هزار زائر در مریوان ایجاد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، اسماعیل احمدی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان کردستان در مریوان اظهار داشت: تحولات خوبی در زمینه مواکب، اسکان و پارکینگ رخ داده و توسعه قابل توجه داشتیم و اکنون  ۲۴ گیت گذرنامه در مرز آماده خدمت‌رسانی است.

وی افزود: ظرفیت پارکینگ‌ها از ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ خودرو به ۱۱ خودرو افزایش یافته و برای ۹ هزار خودرو دیگر هم امکان رزرو وجود دارد و در صورت لزوم به ظرفیت اضافه خواهد شد.

احمدی ادامه داد: ظرفیت اسکان ۷ هزار نفر در شهر مریوان فراهم شده و در صورت نیاز دو برابر می‌شود ضمن اینکه تا حدود یک هزار نفر هم در مرز اسکان داده خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: در بحث مواکب نیز اکنون ۲۲ موکب اجازه فعالیت دارند که از این تعداد ۱۸ موکب فعال هستند.

فرماندار مریوان با بیان اینکه در خارج از کشور موکب حضرت رسول در تکیه کسنزانی امکانات بسیار مناسبی دارد، افزود: این موکب جزو موکب‌های ویژه در کشور به شمار می‌آید.

فرماندار مریوان یادآور شد: گیلان و همدان استان‌های معین برای پشتیبان کردستان هستند که موکب گیلان در ورزشگاه زاگرس برای پذیرایی از زائران برپا شده و استان همدان نیز ماشین‌آلات مربوط به شهرداری را به منطقه اعزام کرده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۵۰ تختخوابی علوم پزشکی در مرز باشماق برپا شده است، اضافه کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی سپاه نیز تا آخر هفته جاری در مرز مستقر خواهد شد.

وی از رفع معارض زمین‌های مرز باشماق خبر داد و افزود: با پیگیری‌های استاندار کردستان مشکل معارض زمین‌های این مرز رفع شده و امکان گسترش زیرساخت‌ها و ساخت و سازهای لازم فراهم شده است و در آینده شاهد توسعه مرز باشماق خواهیم بود.

فرماندار مریوان در پایان اذعان کرد: همزمان با امکان تردد مسافران و زائران اربعین در مرز باشماق، فعالیت تجاری مرز  همچنان برقرار است این درحالی است که اکثر مرزهای دیگر ناچار به تعطیلی بخش تجارت شده‌اند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول