اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای عملیات بیابان‌زدایی در ۱۰۰ هکتار از اراضی آرادان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان از اجرای عملیات بیابان‌زدایی، نهال‌کاری در ۱۰۰ هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان خبر داد.

اجرای عملیات بیابان‌زدایی در ۱۰۰ هکتار از اراضی آرادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آرادان، مهیار تفضلی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان اظهار کرد: با هدف تثبیت شن‌های روان و جلوگیری از پیشروی بیابان، عملیات بیابان‌زدائی در سطح ۱۰۰ هکتار از اراضی بیابانی منطقه حسین‌آباد ده‌نمک با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا (آزاد راه حرم تا حرم) واقع در شرق این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: تولید گرد و غبار ناشی از پدیده بیابان‌زایی در منطقه حسین‌آباد ده‌نمک علاوه بر تهدیدی جدی برای سلامتی جوامع محلی و همچنین شهر آرادان، تهدیدی برای عرصه تولید و اشتغال به شمار می‌آید که با توجه به این مهم ضرورت ایجاب می‌کند که برای کنترل و مهار این پدیده اقدامات بیابان‌زدایی استمرار داشته باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان افزود: تاکنون سطح وسیعی از اراضی بیابانی این شهرستان زیرپوشش عملیات تاغ کاری و بیابان‌زدایی قرار گرفته است.

تفضلی تصریح کرد: برای کل محدوده بیابانی منطقه طرح‌های مصوب بیابان‌زدایی و مدیریت جنگل‌های دست کاشت تهیه شده که در صورت تأمین اعتبار و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته این امکان و آمادگی وجود دارد تا کل منطقه بیابانی شهرستان زیرپوشش عملیات بیابان‌زدایی قرار گیرد.

به گزارش فارس، پروژه‌های اجرایی سال ۱۴۰۲ شهرستان آرادان در واحد بیابان شامل نهال‌کاری ۱۰۰ هکتاری منطقه حسین‌آباد ده‌نمک با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا نهال‌کاری ۶۳ هکتاری منطقه ده نمک آبیاری سنواتی ۲۶۳ هکتار پروژه مدیریت رواناب همراه با بذرپاشی به مساحت ۲۰۰ هکتار منطقه ورگی انجام شد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول