اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

معرفی 3000 نفر مظنون به پولشویی تا پایان شهریور

وزیر امور اقتصادی و دارایی از معرفی 3000 نفر جدید مظنون به پولشویی تا پایان شهریور خبر داد.

معرفی 3000 نفر مظنون به پولشویی تا پایان شهریور

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه اولین همایش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم گفت: قبل از دولت سیزدهم تعداد 30 واحد مبارزه با پولشویی در شبکه بانکی گمرک و بورس وجود داشت، اما اکنون به 300 واحد افزایش یافته و در حسابرسی شرکت‌های اصلی و سازمان‌ها یک بند ویژه برای مقابله با تخلف پولشویی در نظر گرفته می‌شود.

خاندوزی گفت: 6 هزار پرونده دانه درشت‌ها توسط مرکز اطلاعات مالی شناسایی شده که پرونده مالیاتی نداشتند و برآورد می‌شود از این تعداد پرونده 20 هزار میلیارد تومان مالیات کسر شود و 440 شخص حقیقی و  حقوقی مظنون به پولشویی و سایر جرایم به بانک مرکزی اعلام شدند که محدودیت مالی برای آنها اجرا می‌شود و 3 هزار نفر دیگر تا پایان شهریور برای اعمال محدودیت‌ به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: با همکاری قوه قضائیه و بانک مرکزی تمام دستگاه‌های پذیرنده پوزهای مشکوک و غیرمتصل به سامانه مالیات و بانکی حذف شد. در این زمینه 26 حکم قطعی برای تامین مالی تروریسم و 38 پرونده برای پولشویی در کشور صادر شد.

وی همچنین گفت: ساختار تشکیلات مالی نسبت به گذشته دو برابر شده و ضعف در این زمینه برطرف شده است و اطلاعات به مجموعه FAU به صورت مکتوب ارائه می‌شود تا مورد قضاوت قرار گیرد.

خاندوزی افزود: برای مقابله با قاچاق کالا و ارز احکام قضایی با سرعت بالایی صادر می‌شود. در این زمینه 11 هزار مورد پاسخ به ضابطان قضایی و FAU ایران داده شده است و تلاش می‌کنیم فضای تامین مالی سالم و پاکسازی‌شده برای تولید فراهم شود و برای فساد فضای تامین مالی ناسالم و غیرایمن شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: چند دوره آموزش مقابله با پولشویی برای کارکنان دستگاه‌ها برگزار کردیم و مربیان ایرانی در این دوره‌ها آموزش دادند. بر اساس آنچه که در اولویت رئیس جمهور قرار دارد، تلاش داریم فضای مالی برای فساد تنگ و محدود و برای تولید کردن راحت و آسان شود.

وی در مورد پیوستن ایران به FATF گفت: ما تلاش می‌کنیم فعالانه در این پیمان شرکت کنیم و نه اینکه  منفعل باشیم. در زمینه گزارش‌دهی مالی و قضایی دستاوردهای خوبی در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم داشته‌ایم که کم‌سابقه است و FATF  به‌جای داشتن رویکرد سیاسی، باید رویکرد فنی داشته باشد و جمهوری اسلامی تجربه گسترده‌ای در زمینه مقابله با تروریسم و تامین مالی آن انجام داده است.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول