اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«معلمان» حافظ و تقویت‌کننده اعتقادات دینی دانش‌آموزان باشند

دادستان آبیک گفت: فضای مجازی به کاهش اعتقادات و باورهای دینی نوجوانان آسیب وارد کرده و لازم است محتواهای خوب با اطلاعات مناسب در حوزه دینی تولید و در اختیار دانش آموزان قرار داده شود و معلمان نقش خود را به نحو احسن در تقویت فرهنگ دینی دانش آموزان ایفا کنند.

«معلمان» حافظ و تقویت‌کننده اعتقادات دینی دانش‌آموزان باشند

مرتضی محمدی در گفت و گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: پیش از احیای فریضه امر به معروف‌ترین نهی از منکر در شهرستان آبیک و فعالیت آمرین به معروف و نایان از منکر لازم است از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند تا از ایجاد تنش و سناریوسازی از سوی دشمن در جامعه جلوگیری شود. 

وی با بیان اینکه حمایت از آمرین به صراحتاً در قانون آمده و آنها باید مراتب و شرایط امر به معروف و نهی از منکر را رعایت کنند، افزود: طبق ماده ۴ حمایت از آمرین به معروف، مراتب امر به معروف و نهی از منکر قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است و مرتبه عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده، تنها وظیفه دولت است. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: دستگاه قضایی مطابق ماده ۷ و ۱۵ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر، از آنان حمایت خواهد کرد که در ماده ۷ بیان شده مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعویق نمی‌باشد.

محمدی اضافه کرد: طبق ماده ۱۵ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، هرگاه به فردی که در مقام اجرای امر به معروف و نهی از منکر موضوع این قانون اقدام می‌کند، آسیب جسمی یا جانی وارد شود؛ حسب مورد آسیب جسمی و جانی مزبور منطبق با قانون و... احراز و تعیین تکلیف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آحاد مردم و آمرین به معروف و ناهیان از منکر موظف هستند که فقط به تذکر لسانی بسنده کنند و حق ندارند که به طور عملی وارد و درگیر شوند و باید از گرفتن عکس و فیلم در حین امر به معروف و نهی از منکر پرهیز کنند.

این مسوول اذعان کرد: دستگاه قضایی شهرستان آبیک وظیفه حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر را دارد و نیروی انتظامی شهرستان هم پشتیبانی و حمایت را خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با بیان اینکه بیان مباحث اخلاقی و دینی در مدارس نسبت به سالهای گذشته کم رنگ شده، نقش معلمان در زمینه تقویت اعتقادات دینی در دانش آموزان را ضروری و مهم دانست و افزود: گوشی های هوشمند و فضای مجازی هم به کاهش اعتقادات و باورهای دینی نوجوانان آسیب وارد کرده و لازم است محتواهای خوب با اطلاعات مناسب در حوزه دینی تولید و در اختیار دانش آموزان قرار داده شود و معلمان نقش خود را به نحو احسن در تقویت فرهنگ دینی دانش آموزان ایفا کنند و در احیای امر به معروف تاثیرگذار باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول