اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار مقامات ارشد ازبکستان با وزیر خارجه دولت خودگردان فلسطین

رئیس سنا و وزیر امور خارجه ازبکستان به طور جداگانه با وزیر امور خارجه دولت خودگردان فلسطین که برای یک سفر دولتی وارد «تاشکند »شده دیدار و درمورد توسعه روابط گفت‌وگو کردند.

دیدار مقامات ارشد ازبکستان با وزیر خارجه دولت خودگردان فلسطین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «تانزیلا ناربایوا» رئیس مجلس سنا ازبکستان با «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه دولت خودگردان فلسطین که برای یک سفر دولتی وارد «تاشکند» شده است، دیدار کرد.

در این دیدار طرفین بر ادامه سنت حمایت از ابتکارات متقابل و توسعه مداوم بیشتر همکاری‌ها در چارچوب ساختارهای پارلمانی بین‌المللی مانند اتحادیه بین‌ پارلمانی، پارلمان عرب و تعدادی دیگر از سازمان‌های بین المللی توافق کردند.

علاوه بر این، موضوعات روابط چند جانبه دو کشور به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه و توسعه روابط بین پارلمانی را مورد توجه قرار دادند.

ناربایوا پیشنهاد تقویت پتانسیل روابط فلسطین و ازبکستان از طریق سازماندهی دیدارهای متقابل در سطوح مختلف و تبادل تجربیات را داد. از این رو، توجه بر ایجاد گفت‌وگوی سازنده بین پارلمان‌های دو کشور و توسعه روابط نزدیک بین پارلمانی شد.

همچنین تبادل نظر در مورد ایجاد گفت‌وگو بین کمیته‌های مربوطه در زمینه‌های مورد علاقه، تشکیل «گروه‌های دوستی» که یکی از سازوکارهای مهم روابط بین پارلمانی است، صورت گرفت. این امر نه تنها اعتماد متقابل و روابط دوستانه بین کشورها را تعمیق می‌بخشد، بلکه به عنوان یک سازمان سازگار و مؤثر همکاری در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی و بشردوستانه عمل می‌کند.

 همچنین «بختیار سعیداف» وزیر امور خارجه ازبکستان با المالکی دیدار کرد.

سعیداف گفت: پیوندهای تاریخی مستحکم بین دو ملت ما، که در طول قرن‌ها تکامل یافته است، به عنوان پایه‌ای محکم برای گسترش روابط در بسیاری از زمینه‌ها عمل می‌کند. ما آماده حمایت از نمایندگان محافل تجاری کشورهای خود در توسعه بازارهای ازبکستان و فلسطین هستیم.

در پایان این دیدار طرفین پروتکل رایزنی سیاسی بین وزارتخانه‌ها را امضا کردند. این سند حوزه‌های اولویت‌دار روابط دوجانبه، اهداف خاص و گام‌های اصلی را که باید برداشته شود، تعریف می‌کند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول