اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سامانه شهرنما در دسترس شهروندان همدان قرار گرفت

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان گفت: با اتمام عملیات پایش و تصویربرداری ۳۶۰ درجه از تمام معابر شهر همدان، سامانه شهرنما در دسترس عموم شهروندان قرار گرفت.

سامانه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جواد مختاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصویربرداری ۳۶۰ درجه معابر و جداره‌های شهر همدان که در سال ۱۴۰۱ به اتمام رسیده بود پس از پایش و انجام اقدامات فنی در سامانه شهرداری الکترونیک همدان به آدرس hamedan.ir و با عنوان "شهرنما" در دسترس عموم قرار گرفت.

وی گفت: با اتمام تصویربرداری این پروژه در اواخر فصل پاییز و زمستان سال گذشته که با بیشترین وضوح و کیفیت از جداره‌ها و معابر شهر همدان برداشت شد، می‌توان ضمن تجزیه و تحلیل روند تغییرات شهری متناسب با موضوعات مختلف، مدیریت شهری را در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری فرآیندهای متعدد خدمات‌رسانی به شهروندان یاری کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات همدان در ادامه افزود: در این پروژه تمام خیابان‌ها، معابر، ساختمان‌ها و ابنیه موجود در شهر همدان به‌ صورت ۳۶۰ درجه و سه‌بعدی و با هدف ایجاد زیرساخت، توسعه خدمات الکترونیکی و تحقق شهرداری هوشمند تصویربرداری و پس از پایش در سامانه "شهرنما" بارگزاری شده است.

وی با اشاره به اجرای این پروژه در شهرداری همدان برای نخستین بار تصریح کرد: با این اقدام ضمن ایجاد بستر و مرجع تصویری برای معابر و جداره‌های شهری امکان دسترسی شهروندان برای بهره‌مندی از مزایای شهر هوشمند نیز فراهم خواهد شد.

 مدیر پروژه "شهرداری الکترونیک" شهرداری همدان نیز امکان بررسی تغییرات معابر و جداره‌ها در طول زمان، امکان بررسی بافت فضای سبز شهری، امکان بررسی و صحت‌سنجی عارضه‌های شهری در مسیرها و معابر، امکان روایت نماهای استفاده شده در جداره ساختمان‌ها، امکان روایت پوشش آسفالت در معابر و ایجاد زیرساخت بصری برای بررسی مبلمان و زیباسازی شهر را از مزایای این طرح برشمرد.

جواد مختاری ایجاد ابزار و بستر ممیزی املاک تجاری، بررسی تصویری پراکندگی امکانات شهری در معابر، تشخیص صحیح املاک از روی نقشه با استفاده از تصاویر برداشت شده و کاهش خطای انسانی، استفاده در حوزه حمل و نقل و ترافیک، کاهش بازدیدهای حضوری کارشناسان، بررسی ساخت و سازها و تشخیص تخلفات ساختمانی، مغایرت‌های اجرایی و کاربری‌ها و بررسی پیشروی‌های مجاز و غیرمجاز در کنترل ساختمان از دیگر مزایای اجرای این پروژه عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از تصاویر سه‌بعدی در حوزه گردشگری مجازی افزود: با بهره‌گیری از این تصاویر در حوزه گردشگری در شهر ضمن ارائه اطلاعات مکانی و توصیفی نقشه‌های شهری بدون نیاز به گردش فیزیکی با مشاهده روند تغییرات شهر و شهرک‌ها و محلات، اماکن تاریخی و مذهبی، مراکز تفریحی و گردشگری، هتل‌ها، مساجد، پارک‌های مناطق، مسیرهای اصلی و فرعی نیز به منظور دسترسی آسان کاربران برای شناسایی محل مورد نظر ارائه خواهد شد.

وی اظهار کرد: این اقدام گام مهم توسعه خدمات دولت الکترونیک در شهرداری همدان است که دستاورد آن موجب افزایش سرعت و سهولت در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت، سلامت و شفافیت در ارائه خدمات، کاهش مراجعه حضوری به شهرداری‌ها و تردد شهروندان در سطح شهر خواهد شد‌.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول