اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح راه آهن مبارکه-سفیددشت- شهرکرد

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان بیان کرد: اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور و دسترسی مرکز این استان به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری، از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح راه آهن مبارکه-سفیددشت- شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا صلواتی، مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان از پیشرفت ۶۰ درصدی راه آهن مبارکه-سفید دشت- شهرکرد خبر داد و اظهارداشت: قطعه اول این طرح ملی از مبارکه تا سفید دشت به طول ۴۱ کیلومتر، قطعه ۲ از سفید دشت تا گردنه زردی‌ها به طول ۲۲ کیلومتر، قطعه سوم از زردی ها تا ابتدای شهرک صنعتی شهرکرد به طول ۱۷ کیلومتر و قطعه چهارم از شهرک صنعتی تا شهرکرد به طول ۱۰ کیلومتر است که در مجموع، کل این مسیر ۹۰ کیلومتر است.

وی بیان کرد: اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور، دسترسی مرکز استان چهارمحال و بختیاری به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری، اتصال صنایع بزرگ منطقه سفیددشت به ظرفیت‌های ریلی، کاهش ترافیک بین استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان محرومیت‌زدایی و رویکرد توسعه متوازن در استان‌های مرکزی کشور از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

صلواتی به برخی جزئیات پروژه راه‌آهن شهرکرد- اصفهان اشاره کرد و گفت: این پروژه به دلیل اختلاف ارتفاع مبدأ تا مقصد حدود ۴۰۰ متر، مشخصه‌هایی دارد که از مناطق کوهستانی و نیمه‌کوهستانی می‌گذرد و به همین دلیل دارای ۱۵ رشته تونل با طول تقریبا ۶ کیلومتر است.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان افزود: این پروژه شامل ۴ پل بزرگ به طول نزدیک به ۳ کیلومتر است که عملیات همه پل‌ها در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: برای این پروژه در سال جاری ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی و اوراق مشارکت در نظر گرفته شده است که با وجود مطالبات بالغ بر ۲۵۰ میلیاد تومانی پیمانکاران عملیات احداث آن تاکنون دچار وقفه نشده است.

پایان پیام/۳۸۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول