اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برپایی ۴۰ موکب اربعین در گنبدکاووس

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس گفت: در ایام اربعین، تعداد ۴۰ موکب دلداگان اربعین در گنبدکاووس برپا می‌شود.

برپایی ۴۰ موکب اربعین در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس حجت‌الاسلام احمدرضا کریمی صبح امروز در جلسه هماهنگی اربعین و هفته‌دولت که مشترکا برگزار شد اظهارکرد:امسال محله اربعین در جای‌جای استان و شهرستان در محلات مختلف با برپایی موکب‌های کوچک خانواده، نصب پرچم یا متن خاص اربعین بر سر درب منازل و یا حتی در حد روضه‌های خانگی چندنفره برگزار خواهدشد.

وی تصریح‌کرد: امامزاده یحیی‌بن‌زید(ع) گنبدکاووس قطب فرهنگی قوی در منطقه است و هرساله در روز اربعین دسته‌روی‌های شهرستان‌های شرق گلستان به سمت این امامزاده انجام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: امسال تلاش داریم با توجه به عدد اربعین، ۴۰ موکب را در مسیر پیاده‌روی دلدادگان اربعین از میدان بسیج به سمت کمربندی صیاد شیرازی، میدان ۱۷ شهریور، بلوار امامزاده و صحن امامزاده یحیی‌بن‌زید(ع) برپا کنیم.

وی با اشاره به استقبال خوب گروه‌های مردمی در برپایی موکب غدیر ادامه داد: در روز عیدغدیر شاهد استقبال بی‌نظیر گروه‌های مردمی و نقش‌آفرینی آنها در برپایی موکب‌ها بودیم و قصد داریم تا از این ظرفیت در برپایی موکب‌های اربعین استفاده کنیم.

کریمی گفت: مانند سال گذشته امسال اهل سنت شهرستان گنبدکاووس چندین موکب را با محوریت وحدت‌اسلامی در مسیر پیاده‌روی برپا می‌کنند.

وی یادآور شد: شهرستان گنبدکاووس دارای هفت شهید روحانی و طلبه است و با همکاری بنیاد شهید برنامه‌ریزی شده‌است تا با حضور آیت‌الله اعرافی عضو شورای نگهبان با خانواده این شهیدان به ویژه خانواده دو شهید طلبه دیدار کنیم.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول