اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تفرش میزبان بخش شبیه خوانی جشنواره بین المللی آئین‌های نمایشی

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری بخش شبیه خوانی جشنواره بین المللی آئین های نمایشی به میزبانی تفرش خبر داد.

تفرش میزبان بخش شبیه خوانی جشنواره بین المللی آئین‌های نمایشی

حسین محمودی فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد:جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی امسال با همکاری استان‌های مرکزی، خراسان شمالی، گلستان وچهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود که استان مرکزی و شهرستان تفرش بواسطه قدمت تاریخی که به قبل از اسلام بر می‌گردد و سرمایه‌های تاریخی و معنوی بسیاری دارد میزبان بخش شبیه‌خوانی این جشنواره خواهد بود.

وی تصریح کرد: قدیمی ترین تکیه کشور در شهر تفرش و در محله زاغرم قرار دارد که برگزاری این جشنواره  فرصتی برای معرفی تفرش و استان مرکزی در عرصه تعزیه است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری بخش شبیه خوانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی آئین‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان بیان کرد: تفرش با داشتن تکیه‌های متعدد و سابقه‌ای بیش از ۱۲۰ سال در این حوزه، میزبان خوبی برای این جشنواره خواهد بود.

به گفته وی حدود ۲۰۰ شبیه‌خوان در ۱۰ گروه، این بخش از جشنواره بیست و یکم را برگزار خواهند کرد.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، پاییز امسال با توجه به سیاست‌ تمرکززدایی از مرکز و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مناطق مختلف کشوربه میزبانی چهار استان برگزار خواهد شد.

در بخش های نمایش‌های فردی، نقالی و روایت‌های ملی و کارآواها، بخش صحنه‌ای با اجرای نمایش‌های ایرانی، بخش نمایش‌های عروسکی سنتی و بخش دانشجویی نمایش‌های ایرانی و بخش مجالس شبیه‌خوانی  از بخش‌های این جشنواره به شمار می‌رود.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول