اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سهم اسفراین از طرح نهضت ملی کاشت نهال، سالانه ۳۰۰ هزار نهال است

فرماندار اسفراین گفت: سهم اسفراین از طرح نهضت ملی «کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور» سالانه سیصد هزار نهال است که از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ در مجموع یک میلیون و دویست هزار نهال در سطح شهرستان کاشت می شود.

سهم اسفراین از طرح نهضت ملی کاشت نهال، سالانه ۳۰۰ هزار نهال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، عصر امروز مسلم نوری، فرماندار اسفراین در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: سهم شهرستان از کاشت نهال در طی چهار سال، کاشت یک میلیون و دویست هزار نهال براساس شاخص‌های جمعیتی و مساحت شهرستان است که مقرر شده طی هر سال سیصد هزار نهال و از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ در مجموع یک میلیون و دویست هزار نهال در شهرستان کاشت شود.

وی گف: این طرح ظرفیتی موثر برای جلوگیری از گسترش بیابان‌ و ریزگردها است که با توجه به شرایط اقلیمی استان اجرای این طرح ضروری است.

فرماندار اسفراین با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت دستگاه های اجرایی شهرستان، مردم و نهادهای مردمی برای کاشت این تعداد نهال طی ۴ سال، افزود: قبل از کاشت هر نوع نهال، باید از کیفیت نوع خاک، محل نگهداری و محل تامین آب نهال اطمینان حاصل شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسفراین در ادامه گفت: در این طرح معدنکاران، صنایع، اوقاف و میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، شهرک‌های صنعتی، راه و شهرسازی، شهرداری و دهیاری و همه دستگاه‌های اجرایی باید با تشکیل کمیته‌ای به دبیری ریاست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشارکت داشته باشند.

پایان پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول