اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

منابع تأمین و توزیع آب فردیس ساماندهی می‌شود

مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز گفت: با به سرانجام رسیدن پروژه‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده در آینده نزدیک، شرایط و وضعیت منابع تامین و توزیع آب در فردیس ساماندهی خواهد شد.

منابع تأمین و توزیع آب فردیس ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمیدرضا نامداری، مدیرعامل شرکت آبفای البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: با توجه به اینکه فردیس یکی از شهرستان های با تراکم جمعیتی بالا بوده و امکانات و تاسیسات زیر بنایی در حوزه ی آبرسانی در این شهرستان به تناسب افزایش جمعیت، توسعه نداشته،برنامه های متعددی برای رسیدن به حد مطلوب پیش بینی شده است. برهمین اساس از بهمن ماه سال ۱۴۰۱ تا کنون ، حفر و تجهیز دو حلقه چاه با مجموع آبدهی ۴۵ لیتر بر ثانیه و اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب فرسوده به طول ۵ کیلومتر انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به ضعف منابع سفره‌های زیر زمینی در فردیس و کاهش آبدهی چاه‌ها و نیز افزایش عمق دسترسی به این منابع که حتی به بالاتر از ۳۰۰ متر هم رسیده، انتقال آب سطحی از خارج از شهرستان به فردیس در قالب دو طرح بزرگ آغاز شده که طرح انتقال آب از کرج به فردیس به طول ۵ کیلومتر با قطر ۵۰۰ میلی متر در حال اجراست و بخشی از آن بصورت آزمایشی وارد مدار شده است .

وی افزود: دومین طرح هم انتقال آب از کرج به فردیس به طول ۵۰۰۰ متر به قطر ۹۰۰ میلی متر است که مخزن ۵۰۰۰متر مکعبی آن در شهرک جهان نما ساخته شده و بخشی از آن با بهره برداری از یک حلقه چاه جدید با آبدهی ۳۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره برداری شده است و تا پایان سال کل طرح به بهره برداری خواهد رسید.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول