اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بازار کار نیروی متخصص می طلبد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان گفت: امروزه دانشجویان رشته‌های نظری نیاز دارند تا دوره های مهارت‌آموزی را بگذرانند و درحال حاضر بازار کار، به دنبال جذب نیروی متخصص، فنی و مهارتی است.

بازار کار نیروی متخصص می طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان: منصور غفاری عصر امروز در دیدار با تحریریه خبرگزاری فارس بابیان اینکه رسانه‌ها سفیر امید و صداقت هستند از  فارس وخبرنگاران این رسانه  تقدیر و تشکر کرد و گفت: اخبار فارس،  اخبار قطعی و موثقی است که می‌توان به آن اعتماد کرد. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان در خصوص دانشجویان با مهارت و متخصص عنوان کرد: با مقایسه رشته‌های نظری و رشته‌های مهارتی، امروز می‌توان گفت دانشجویان رشته‌های نظری نیاز است تا دوره های مهارت آموزی نیز داشته باشند. چون افراد متخصص، با فضای تجربی دست وپنجه نرم کرده‌اند و درحال حاضر هم رشته‌های فنی و مهارتی، مورد نیاز بازار است. بنابراین هدف دانشگاه فنی و حرفه‌ای، تربیت تکنسین متخصص است که بتواند وارد بازار کار شود.

وی افزود: در استان گلستان حدود 4 هزار و 500 دانشجو فنی و حرفه ای وجود دارد که در ۵ مرکز به مهارت‌آموزی مشغول هستند. آموزشکده دخترانه مائده و پسران شهید چمران در گرگان، دانشکده فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) در کردکوی، امام خمینی (ره) در علی آبادکتول و کوثر گنبد آموزشگاه هایی است که از افراد علاقه مند به رشته های فنی و حرفه ای از شرق تا غرب استان را پوشش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان بومی هستند و ۳۰ درصد آن‌ها جذب بازار کار می‌شوند. غالب دانشجویان نیز درحین تحصیل درنهاد‌ها یا صنایع مختلف مشغول به کار هستند.

غفاری گفت: ۹ رشته جدید به رشته‌های تحصیلی دانشگاه اضافه شده است. یکی از مزایای دانشگاه های فنی و حرفه‌ای، رایگان بودن کارگاه و امکانات ورزشی و رفاهی است.

وی همچنین در مورد بودجه‌های حوزه عمرانی اظهار کرد: آمفی تئاتری دانشگاه که با ۶۰۰۰ نفر ظرفیت  و با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، بهره‌برداری نشده، درحال استهلاک است. ۱۲ سال پروژه‌های عمرانی ما به خاطر نبود بودجه یا کم کاری مسوولین وقت، متوقف شده بود که خوشبختانه در سفر اول ریاست جمهوری، مبلغ ۳ میلیارد تومان برای استان، درنظر گرفته شد.

پایان پیام/ ۸۳۰۲۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول